Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Anbefaling ang rødvin som passer til vilt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-11, 18:43   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Anbefaling ang rødvin som passer til vilt?

Noen som kan anbefale en god rødvin til viltmat? (opplys pris om du vet Trenger ikke å vere av den rimligeste denne gang... Det viktigste er at den er god! )

Gammel 02-11-11, 18:45   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling ang rødvin som passer til vilt?

Mitt beste tips er å spørre på polet, mitt nest beste er en Barolo, trur eg.

Gammel 02-11-11, 18:56   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde hjort i bryllupet, og serverte Chianti Classico fra Castello di Gabbiano. Den koster 149,- eller noe sånt. Den er veldig god, også kjenner jeg de som eide slottet før.

Gammel 02-11-11, 18:58   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Arne Brimis viltvin mener jeg å huske at er god. Amarone vil jeg tro funker veldig bra, og Barolo også. Men ja, spør på polet, de er som oftest utrolig flinke til å anbefale!

Gammel 02-11-11, 19:06   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo an på hva man liker. Jeg liker godt Rioja-viner, og da ser jeg at Baron de Ley Reserva (ca 150 kroner) , Marques de Murrieta Ygay Reserva (ca 190 kroner) og Marques de Vitoria Gran Reserva (ca 200 kroner) og Muga Reserva (ca 200 kroner) anbefales på vinmonopolets sider. Sammen med en haug andre, så klart. Men dette er i alle fall viner jeg er glad i.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 11:17   #6
Suppehue
Aktiv

Suppehue sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Suppehue er litt kul
Standard

Allesverloren er nydelig til vilt.

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 17:47   #7
Chretienne
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Bergen
Chretienne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tror, at jeg hadde gått for en Chateu Neuf de Pap Husker ikke prisen (handler mest på tax-free), men den går godt til lidt mer kraftige kjøttyper såsom vildt.

Chretienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 20:13   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk en vinflaske i bursdagsgave nå, som visstnok skulle være helt topp til vilt. Den heter Musar Jeune. Libanesisk vin.

Jeg har ikke smakt den ennå, så jeg har null peiling egentlig.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 20:16   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

(Jeg leste "Anbefaling ang rødvin som passer til alt?", og ilte til for å abonnere på tråden.)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 20:22   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har jeg fått mange gode tips! Takker! Skal sammenligne mot en jeg vet er likendes... og se om jeg finner en som ligner litt!

Gammel 07-11-11, 22:29   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Arne brimi har vi hatt til elg og hjort.
jeg liker ikke rødvin så godt men likte den veldig godt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.