Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Liftgardin til store glas

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-11, 18:38   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Liftgardin til store glas

Finnes det liftgardin til store glas? Dersom den skal henge utanpå, så må den vere omlag 157 cm. Skal den henge inne i karmen, så er målet 144 cm.

Huset er gamalt, og det er ukurante mål på alle glas der.

Gammel 04-11-11, 23:16   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liftgardin til store glas

Finnes og finnes, det må jo spesialsys, men det er fullt mulig. Ikke vanskelig heller hvis du vil sy selv. Kjøp kit hos stoff og stil for eksempel.

Gammel 05-11-11, 08:24   #3
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

www.dekoria.no har de opp til 160 cm brede, samt at de syr etter mål. Jeg har en plan om å bestille der.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:25   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ingen som anbefaler lift på vinduer som er over 160cm.
Da blir spennet litt langt og den vil bli tung å dra opp og ned fordi du må ha mange snorer.
På Stoff og Stil har de med ti cm intervaller, men jeg kan ikke huske om jeg så 160cm, men det finner du ut på nettet.

Det er nok lurt å kjøpe det der. Jeg har hatt lift i mange år(sydde den første i 1993) og det har hendt at jeg har måttet kjøpe bånd og snor "løst" her i byen(stang og fester har jeg jo), men det er dobbelt så dyrt som å kjøpe kitet komplett på Stoff og Stil.

Gammel 05-11-11, 21:51   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi har fra Kirch til 180 vindu, men så kostet liften alene 1800,- i 2005. Jeg sydde ikke gardin selv. Den fungerer veldig bra. .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.