|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Erstatning for melkeprodukter og eggVi må legge om kostholdet og fjerne egg og melk.
![]() |
#2 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erstatning for melkeprodukter og egg.Jeg bruker kokosmelk istedet for creme fraishe (skrives det sånn??) I Indisk mat iallefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Erstatning for melkeprodukter og egg.Det finnes eggerstatning i pulverform, f.eks No eggs. Jeg har ikke allverdens erfaring, men de gangene jeg har brukt det så har det nå funket greit nok. Det er forklart på pakken hvordan man bruker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erstatning for melkeprodukter og egg.På helsekosten får du pulver som du kan bruke til å erstatte egg. Helsekosten og en del velutstyrte matforetninger har godt utvalg av div soyaprodukter som erstatter melk/yoghurt/rømme osv. Når det gjelder drikke-"melk" har mannen min landet på at han foretrekker Rice Dream med kalsium. Havrefløte synes jeg fungerer godt i sauser og sånn, mens Odense Erlet skal kunne piskes på samme måten som kremfløte (har ikke prøvd, men det sies å fungere greit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Erstatning for melkeprodukter og egg.Sour Supreme har forresten en rømme-erstatning som smaker ganske greit. Selges på helsekost og på vår lokale Prix. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Erstatning for melkeprodukter og egg.Nå har jeg overhodet ikke noe medisinsk bakgrunn, men jeg har lest at melkeprotein- og soyaproteinallergi er nært beslektet, og at mange melkeallergikere etter lengre tid med soyaerstatninger utvikler soyaallergi? Og at det fra enkelte allergileger anbefales at melkeallergikere er forsiktige med soyainntaket? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Erstatning for melkeprodukter og egg.Forresten har Kinsarvik.no veldig godt utvalg i erstatningsprodukter, så da kan man surfe litt rundt der for å få oversikt over hva som finnes før man drar ut på leting (om man ikke bor i nærheten av en av deres butikker da). De har jo også nettbutikk, men det er ikke alt som egner seg for post-pakke, og det blir jo lett dyrt med porto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Erstatning for melkeprodukter og egg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
I de fleste kaker kan man bruke bakepulver, natron e.l. som hevemiddel. Sukkerbrød og pai er av de få tingene jeg ikke får til hverken med eller uten eggerstatning. Eneste som virker for meg der, er egg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Vi fikk ikke det, men det er greit å være litt obs da.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erstatning for melkeprodukter og eggJeg har endel retter uten egg og melk |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Erstatning for melkeprodukter og eggTusen,tusen takk. Mye god hjelp her. Nå nærmer det seg stor omlegging av kostholdet her. Skal til ernæringsfysiolog i morgen og håper det er nyttig.
![]() |
|
|