Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pelsbiller

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-11, 15:42   #1
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Pelsbiller

Har nå lest 2 tråder om pelsbiller på FP.

Vi har et rom i kjelleren der jeg oppbevarer mye tøy (har flere skap der).
I tillegg er det der jeg har tørkestativ og jeg bruker dette rommet til å tørke klær i.

Nuvel. Etter å ha lest her forstår jeg jo at dette kanskje ikke er så lurt?
Jeg har aldri sett slike biller, og har heller ikke oppdaget hull i klær, men anyway.
Hva gjør dere andre her inne?
Tørker dere klær inne? Jeg tørker ute vår og sommer, men høst og vinter tørker jeg inne.
Hvis jeg bruker det rommet kun til å tørke klær i, vil jeg da være utsatt for å få pelsbiller, til tross for at jeg ikke oppbevarer klær i samme rom?
Har i grunnen ikke andre plasser å oppbevare dette tøyet, men vil ikke ha tørkestativene i stuen, så hva gjør jeg da?
Skulle aldri lest disse trådene.......

Oppdatering i tråden her.

Har nå vært på billejakt i rommet jeg oppbevarer og tørker klær.
Jeg fant denne ene billen død i et hjørne.
Er det en pelsbille mon tro?
Jeg får endevende rommet i morgen, dra ut på klær og dyner m.m. Kjekt søndagsarbeid.....not.

Håper bare indelig ikke jeg finner flere.

Legger ved bilde. Googler litt på nettet, håper det er noe annet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_7628.jpg (106,0 KB, 16 visninger)

Sist redigert av Tilde : 05-11-11 kl 17:23.
Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 16:00   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pelsbiller

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet? Du har ikke pelsbiller, men er redd for å få det?

Vi tørker klær inne, såklart. Noe annet går jo ikke om vinteren. Jeg ville ikke bekymret meg hvis jeg ikke har sett snurten av en bille. Og om man finner en og annen, så kan de også ha fløyet inn gjennom vinduet, fra naboen eller et fuglereir ute. Det betyr ikke at man er infisert med det samme.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 16:00   #3
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Jeg har alltid tørket klær inne. Dels på grunn av pollenallergi og dels på grunn av edderkoppfobi

Har aldri merket at noen har spist på klærne og heller ikke sett noe til sånne krypdyr.

Vet ikke om det er forskjell på nord og sør når det kommer til disse billene?

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 16:12   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en av trådstarterne.
Vi har alltid tørket tøy inne på vaskerommet på stativ eller i trommelen og vi har håndklær og sengetøy liggende i skap der inne. På vaskerommet har vi ikke sett noen.

Gammel 05-11-11, 16:39   #5
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

[quote=Kanina;3028764]Jeg skjønner ikke helt spørsmålet? Du har ikke pelsbiller, men er redd for å få det?

Ja, jeg er redd for å få krypene i hus.

Gammel 06-11-11, 21:25   #6
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bildet er av et skrukketroll - ikke en bille i det hele tatt altså. Et lys levende krepsdyr inne i huset de spiser ikke klær.

Gammel 06-11-11, 21:55   #7
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Bildet er av et skrukketroll - ikke en bille i det hele tatt altså. Et lys levende krepsdyr inne i huset de spiser ikke klær.

Det var steindødt gitt.

Gammel 06-11-11, 21:57   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 22:38   #9
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Det var steindødt gitt.

ja. Men hvis ingen plantet liket der, må det ha kommet seg dit. Du må nok regne med at du har et par leieboere til de er ikke farlige.

Gammel 06-11-11, 22:56   #10
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Standard

ja. Men hvis ingen plantet liket der, må det ha kommet seg dit. Du må nok regne med at du har et par leieboere til de er ikke farlige.

Urk, ekkelt er det iallefall.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.