![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Parkeringsbot på sykehusetJeg kom over denne artikkelen på nettet i dag.
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg har jobbet på sykehus, og min erfaring er at parkeringsvaktene er ramme. De er overalt, hele tiden! I tillegg er det veldig dyrt. Før jeg fikk parkeringskort betalte jeg for en hel dag (0800-1500), og vi snakker nærmere 200 kroner.
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetDet der irriterer meg og. Jeg er ofte på sykehus og det går en del kroner til parkering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetDet er EuroPark ved sykehuset her også og vaktene går der flere ganger om dagen, hver eneste dag. Her er det gratis i to eller tre timer (avhengig av parkeringsplass) og så kan man få utstedt parkeringsplass fra avdelingen etter det. Det koster derfor ikke noe å stå der, men jeg har flere ganger fått bot fordi jeg har glemt å hente bevis, den siste boten fikk jeg når billetten hadde gått over tiden med ett minutt. (jeg fikk litt følelsen av at vakten hang ved bilen og ventet på den, gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetHer er det helseforetaket selv som drifter parkeringsanlegget, og de er i det minste tilsnakkendes.
![]() |
#6 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg opplever/erfaringer tilsier at parkeringsvakter er de eneste som ikke evne å vise skjønn i sitt yrke. Det står visst om liv. Har de begynt å skrive boten, er det nei, da må de fylle den ut okke som. Vi bor i et rolig nabolag med lite trafikk. En dag kjørte jeg den mellomste i bhg, og så hjem igjen for å vente på snekker. Jeg skulle ut med bilen før snekkeren, pluss at han trenger nærhet til trappa pga på- og avlasting av materialer, så jeg kjørte ikke inn i oppkjørselen, men parkerte rett utenfor, delvis på fortau, for hvis ikke hadde jeg sperret for annen trafikk (smal vei). Jeg oppholdt meg ved bilen, mens jeg ventet. Etter fem minutter kommer Europark kjørende, og legger en ferdig utfylt bot på bilen. Mens dette pågår kommer snekkeren, og jeg forklarer situasjonen til parkeringsvakten. Men nei, det var ingenting å diskutere, drittsekken hadde stått i enden av gaten og fylt den ut, og da er det visst ingenting å gjøre. Ufattelig irriterende, jeg klagde, men tapte.
![]() |
#7 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetBåde søsteren min og jeg har fått bot mens vi var på fødeavdelingen, men begge fikk ettergitt boten greit ved å si fra om årsaken.
![]() |
#8 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetProblemet, i alle fall på vårt sykehus, er at det er for få parkeringsplasser totalt sett. Det betyr at om det skulle ha vært gratis parkering til pasienter så ville denne vært umulig å få plass på, fordi den ville vært full av pårørende/besøkende og ansatte på sykehuset til en hver tid. Betal-parkeringen har i det minste ledige plasser, slik at folk får parkert når de kommer til undersøkelser eller skal på legevakta. Det kunne selvfølgelig vært en ordning med refusjonav parkering, men det er det kanskje også dersom man faktisk har rett til pasientreise? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg syns det er viktigere at det finnes parkeringsplasser for pasienter enn at det skal være gratis. Og de to tingene står mot hverandre i bynære strøk der parkering er mangelvare.
![]() |
#10 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg skulle parkere i byen her for en tid tilbake, og det var ganske så fullt på parkeringsplassen. En dame kjørte foran meg, og fant en plass til seg selv. Jeg fortsatte å sirkle parkeringen, og samme dame oppdaget en ledig plass og signaliserte meg om denne.
![]() |
#11 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetEn ting er nå parkeringen utenfor sykehuset, men at det er parkeringsautomater utenfor legevakten, det synes jeg er drøyt. Hva om du kommer der i all hast, så skal du stå å lete etter kort eller småpenger mens den syke venter? Burde vært et par akutt-plasser der uten betaling.
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehuset
Jeg snakker om å utvise skjønn, ikke at jeg har rett til bryte loven fordi jeg er zuperzpesiell. Jeg oppholdt meg ved bilen, klar til å flytte den så snart snekkeren kom.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetMen nesten alle syns at akkurat deres grunn til å parkere ulovlig er en god grunn, Ramses. Det er derfor jeg faktisk syns at parkeringsvaktene skal slippe å måtte ta den debatten HVER gang de skriver ut en bot, og så får man heller ta klagingen etterpå. (DER kan det godt utvises skjønn, altså. Og parkeringsklagenemde eller hva det heter har vel bidratt positivt i den retningen også).
![]() |
#14 |
I mål
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg synes ikke det skal være mulig å få bot når man faktisk er ved automaten og henter en lapp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg var forresten på Flesland lørdag kveld for å hente gamlingene.
![]() |
#16 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg er enig med Poly. Jeg er sjeleglad for at jeg slipper å være parkeringsvakt, det må virkelig være en helt forferdelig kjip jobb. De fleste har jo som påpekt en historie og det de selv ser på som en veldig god grunn, men reglene er der jo like fullt. Jeg skjønner jo at vaktene ikke kan argumentere seg gjennom hele arbeidsdagen. Man skyter ikke budbringeren, remember? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetJeg er uenig. Hadde vedkommende kjørt frem til bilen min for å skrive ut boten, kunne jeg flyttet den da jeg var rett ved bilen. Men det kunne hun ikke se fra der hun satt og skreiv. Hadde jeg vært utilgjengelig hadde jeg ikke sagt noe, og heller ikke klagd.
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetPå Haukeland betaler man for faktisk benyttet tid.
![]() |
#19 |
I mål
|
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehusetPå Riksen betaler man for faktisk benyttet tid via bomsystem, og det synes jeg er helt greit. På legevakten har de nå gjort om så man kan betale for faktisk benyttet tid hvis man betaler med kort, og det synes jeg er en stor forbedring. Akkurat der slet jeg med å forutsi hvor lang tid ting tok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parkeringsbot på sykehuset
Nemlig, jeg kunne i grunn tenkt meg å være flue på veggen på parkeringsvaktskolen en dag, og spesielt under dobbelttimen i "Kunsten å være urokkelig". Kunne sikkert snappet opp et par triks |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|