|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Off the map.
|
![]() Julegaveboktips til 8-åringHun er snart ferdig med Harry Potter-serien. Hva leser man etter det? Det er ikke så aktuelt å gå tilbake til type 'leseløvebøker' Det må være litt spennende og litt 'tykkelse', men samtidig ikke alt for voksent.
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringFølger spent med her, min 3-klassing er halveis i sjuende Harry Potterbok nå |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringVi har lest mye av det samme som du nevner her:
![]() |
#4 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringTja, her er noen forslag: Sist redigert av Tuddelu : 09-11-11 kl 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
I farta ...
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringJeg håper det er mange som svarer her! Trenger flere tips vi også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringTusen takk for kjempefine tips. Jeg kjenner til den Harry Potter-bobla ja. Det er stadige referanser til ting jeg ikke aner noe om. Men det har stadig noe magisk over seg, så jeg skjønner at det er HP det er snakk om.
![]() |
#8 |
I farta ...
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringJeg har lurt på det samme, men har kommet fram til at den er for tøff for en åtteåring. Det er neppe noe problem å lese den rent teknisk sett, men jeg synes det er for mye elendighet å innvie henne i enda. Drøyer det nok et par år, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I farta ...
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringAdam og Eva-serien liker hun visst også, sier hun her |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I farta ...
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringJa, også bøkene om Hikken ettellerannet av Cressida Cowell (Dragetreneren, Lær å snakke dragonesisk m.fl.). Hun leste den første i sommer og har hørt de andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åring
Veldig fint å høre at det er flere jevngamle lesehester ja
![]() |
#12 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringKanskje serien om 'Den vesle vampyren' av Angela Sommer Bodenburg kan være noe, de første bøkene i serien har akkurat kommet ut igjen på Bokklubbens Barn. Jeg husker jeg leste den da jeg gikk på barneskolen og likte serien veldig godt.
![]() |
#14 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringDen mørke materien?
![]() |
#15 |
I farta ...
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringAlanya-serien av Iselin Alvestad har frøkna forresten hørt noen av. De er vel kanskje i øvre sjikt aldersmessig, men frøkna liker dem |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
I farta ...
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringDen linken skal jeg foreslå for Snuppa, Nefertiti! Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringSpiderwick-krønikene har slått veldig godt an her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringTimo Parvelas Ella-bøker er populære hos husets snart tiåring.
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringAnbefaler Maria Parrs bok "Tonje Glimmerdal". Dette er en bok som fenger her i huset, både hos 9-åringen og hos 4-åringene.
![]() |
#20 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Julegaveboktips til 8-åringKan Smaragdatlaset være noe? Jeg er usikker på aldersgruppen den er ment for, men det er en barne/ungdomsbok. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|