Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Pynting av lys

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-11, 08:01   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Pynting av lys

Jeg tenkte det kanskje kunne være en grei aktivtet for ungene, men hva slags utstyr trenger man, og hvor kjøper man?

*ukjent grunn*

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 08:05   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynting av lys

Hadde du tenkt å pynte med servietter? For det kan være litt vanskelig for mindre barn.

Gammel 14-11-11, 08:06   #3
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenke tusjer.

For det finnes tusjer til å pynte på lys, eller har jeg drømt?

Lillesøster 09
Gammel 14-11-11, 08:08   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Den metoden kjenner jeg ikke til.

Gammel 14-11-11, 08:39   #5
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har bare vært borti pynting med servietter. Og da trenger du ikke noe annet verktøy enn servietten og en spiseskje. Litt vanskelig for de aller minste kanskje. Har ikke hørt om tusjer.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 08:43   #6
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Vi har pyntet med "penn", veldig lurt for de minste. De har på Panduro:
http://www.pandurohobby.no/Catalogue...&rpp=16&sort=1

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 09:07   #7
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Pynting med penn gjør lysene mindre brannfarlig enn servietter.

Men det vi gjorde når vi pyntet lys med servietter var å la ungene klippe i serviettene og sette på med bittelitt lim. Deretter brukte jeg et strykejern for å smelte det inn.

Man kan også la ungene tegne med tusj på hvite servietter (krever at ungene er litt forsiktige). Da kan man smelte inn ungenes egne tegninger. Det smarte er at siden tusjen trekker igjennom alle 3 lag så får man pyntet flere lys ut av en tegning.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 09:19   #8
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I fjor kjøpte vi noen klistremerkeaktige greier, på Panduro. Det var veldig enkelt.

Gammel 14-11-11, 10:11   #9
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Jeg ser for meg at penner og klistremerker er tingen.

Jeg liker ikke å pynte lys med servietter, og er redd brann. Men det er kanskje ikke brannfarlig?

Lillesøster 09
Gammel 14-11-11, 10:14   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

I år pyntet vi med ferdige lysbilder fra Panduro, det var veldig enkelt.
Putt bildet i vann i noen sekunder å legg det på lyset.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 10:31   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette tror jeg må være noe for oss også... Det serviettgreiene kunne vært noe for storebror, men er det veldig brannfarlig sånn når lyset brukes? Lillesøster bør bruke klistremerker....

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 11:19   #12
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg ser for meg at penner og klistremerker er tingen.

Jeg liker ikke å pynte lys med servietter, og er redd brann. Men det er kanskje ikke brannfarlig?

Det er brannfarlig, så man må følge med når lyset brenner og klippe ned kanten etterhvert, hvis ikke vil servietten ta fyr.
Med mindre man kjøper kubbelys der kanten ikke smelter.
Men det er ikke noe som skjer plutselig, man har god tid (timer) til å se at nå bør kanten klippes.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 11:20   #13
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Ja det kan godt brenne lystig om det er mye papir.

Tusjer og slike fargede voksflak de har på panduro er veldig greit. Problemet er at ingen har "råd" til å brenne lysene og de sparer på dem

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 11:51   #14
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

jeg har brukt servietter før å de har aldri tatt fyr.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.