Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkehjelp!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-11, 21:34   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikkehjelp!

Jeg er litt stutt i topplokket i kveld.

Jeg strikker bukse, og oppskriften sier:
.. økes det på hver side av 3 midt foran.

Menes det da de tre midtre maskene? Jeg har jo ikke tre masker i midten, da blir jo buksa skeiv? Jeg har markøren midt på midten, altså mellom to masker, ikke over en midtmaske?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 21:37   #2
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkehjelp!

Har du oddetall eller partall antall masker på pinnen da?

Gammel 16-11-11, 21:38   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Partall. 96 masker.

Gammel 16-11-11, 21:44   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Oppskriften:

Bukse: Buksen strikkes fra midjen og ned.
Legg opp 84-96-96 (108-108) m på rundp 4 med 2 tråder beigemelert. Strikk vrbord. Etter 2 cm starter Stripemønsteret - se M.1 (start nederst i diag). Når arb måler 10-13-14 (15-16) cm økes det på hver side av 3 rett midt foran - les Øketips - øk på hver 2.omg totalt 12 ganger = 108-120-120 (132-132) m. Etter alle økninger måler arb ca 20-23-24 (25-26) cm. På neste omg felles det 5 m midt foran og midt bak og hvert ben strikkes ferdig for seg.

Jeg strikker ikke etter fargemønsteret da, men det har jo ingenting å si...

Gammel 16-11-11, 21:47   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hva sier Øketipset for noe da?

Gammel 16-11-11, 21:48   #6
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Øketips: Hent opp tråden fra forrige omg og strikk denne rett eller
vrang ettersom det som passer inn i vrborden - de 3 første m som økes strikkes rett, de 3 neste vrang osv.

Gammel 16-11-11, 22:10   #7
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønte ikke helt denne, jeg heller. Og siden det står at du skal felle 5 masker midt forann også, så høres det jo ut som om det skulle ha vært oddetall. Merkelig. Om du ikke får noe mer fornuftig svar, så skal jeg tenke på den igjen i morgen. (var til veldig stor hjelp, ja)

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 11:07   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

OMG!

Jeg er så DUM!

Jeg så jo at jeg egentlig skulle strikke 3 r og 3 vr på brangborden, men valgte likevel 2 + 2, da hodet mitt liker det bedre... Så da skal jeg nok prøve å få det til lell...

Så da skjønte jeg litt bedre oppskriften, med man får ikke til 3 midtmasker slik helt rett likevel, gjør man vel????

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.