Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva kan en strikkenovise strikke?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-11, 22:23   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hva kan en strikkenovise strikke?

YouTube har lært meg å strikke rett og vrangt, men der stopper foreløpig kunnskapen. Nå har jeg strikka tre blånisseluer, og føler meg litt ferdig med det. Men er det noe annet jeg kan strikke? Noe til meg sjøl? Tips og oppskrifter mottas med takk!

Gammel 16-11-11, 22:39   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan en strikkenovise strikke?

Youtube er en fantastisk strikkelærer. Jeg lærte også vrangstrikk der. Her er jeg ingen storstrikker, og startet, som deg, med et lass blånisseluer, og klarte også to blånissegensere ganske greit. Nin-skjerfene, som du sikkert kan søke opp på fp, er ganske fine. De ble julegaver herfra for et par år siden. Og så kan jeg anbefale en fin, og veldig lettstrikket kjole i fritidsgarn. Den grå og hvite i linken. Selv en nybegynner som meg klarte den på et par uker.
http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=88

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:41   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sjekk ut www.garnstudio.no Der har du en egen boks for enkle oppskrifter. Sjal, luer, pulsvarmere og småtterier.

Gammel 22-11-11, 20:44   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg begynte med luer, så en monsterbukse (som ikke ble særlig pen, det skal jeg innrømme), og så et Marius-seleskjørt som faktisk ble ganske bra. Så bare hopp i det!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:52   #5
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Luer og halser er greie startprosjekter som ikke er altfor tidkrevende eller krever mastergrad i strikking før gjennomføring. Www.garnstudio.no har en del oppskrifter.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:58   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg reiste bort fra tråden min, jeg. Men tusen takk for tips! Jeg har begynt på et nin-skjerf som ligger an til å bli sjarmerende ujevnt, skal sjekke ut noen av de andre tipsene etter hvert.

Gammel 22-11-11, 21:05   #7
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Det er veldig kjekt å få skjerf til jul, og det er inn med ribbestrikkede ullskjerf for gutter og jenter, alle aldre, ca. sånn tre rette, og tre vrange, tre rette... ganske brede lange skjerf. Vanlige luer også, litt lettere for de over 7 å gå med enn blånisse varianten ; ) Ser at kjøyteløperhuer og lignende er inn igjen, og de med klaffer er fremdeles i bruk.

Sist redigert av arrow : 22-11-11 kl 22:11. Årsak: staving
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 21:47   #8
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tova votter!
De er lette å strikke, og små skjønnhetsfeil forsvinner når du tover. Også er de kjekke julegaver.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 22:16   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Noe fint man har lyst på. Og så lærer man seg det man trenger mens man holder på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.