|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg er møkklei av revnede poser og mel og kakao utover hele kjøkkenskapet. Ikke er jeg særlig flink til å vaske der heller, så det ligger et fint pulverlag i flere av hyllene.
![]() |
#2 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg har bokser fra tupperware og fra Ikea til mel, havregryn og sukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg bruker bare Tupperware. :tidligere forhandler: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Noe har jeg i Alessi-krukker, noe i Norges-glass og annet i pakken.
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg skal på IKEA til uken. Kanskje se etter en stor boks til melet der da. TW har jeg litt av, men har vært så lur å gi bort en hel del av tørrmatoppbevaringsutstyret jeg hadde.
![]() |
#6 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?I posene, men Tupperware har jo mye praktisk.
![]() |
#7 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Mener dere at dere tømmer mel og sukker fra posene sine og over på krukker? Det har jeg ikke tid til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg har et par bokser fra TW til mel og sukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg oppbevarer i posene, stort sett. Hvis posene er litt lekke, tar jeg en blank frysepose utenpå. Åpne poser lukker jeg med klyper. Og så bruker jeg gråpapir i bunnen på alle hyllene, sånn at det ikke blir krise i heimen om sjokoladepålegget eller sirupen begynner å kødde av seg selv inni skapet
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg oppbevarer det i originalemballasjen og det går helt fint. Jeg liker dessuten å ha varedeklarasjonen tilgjengelig, så jeg kunne ikke tenke meg å tømme det i beholdere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg har også det aller meste i originalemballasjen, gidder ikke bruke hundre tusen på å innrede skapene med Tupperwarebokser. Det jeg har på benken i krukker er grovt og fint mel, sukker og Maldonsalt. Noen ganger havregryn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg har noen fine, runde glasskrukker fra Åhlens, glass med stållokk, til det som står på kjøkkenbenken (Havregryn, kornblanding, brunt sukker, fibramel i en liten krukke til jevninger). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?
Ja, maldonsalt har jeg i en fin krukke på benken, det er sant. Men den brukes jo flere ganger om dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Hundre tusen du.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Kan det være at IKEAs skuffer kan passe i skapene dine? Vi har montert IKEA-skuffer (av den typen som er inne i skapet) i skap fra 50-tallet. Det passet finfint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Borte
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Ja, det er mulig, Saint. Det skal jeg jammen sjekke ut.
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Jeg drar opp denne litt. Jeg hadde ris og salt i tupperwarebokser i skapet før, men disse boksene passer ikke i skuffene mine nå. Så jeg må tenke nytt. Noen som har tips til plastbokser som passer i kolonialskuffer og som har passe størrelse til mel, ris etc. ?
![]() |
#19 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?
Driver dine klissevarer med slikt også? Jeg trodde det bare var hos meg.
![]() |
#20 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?Tupperware.
![]() |
|
|