Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan oppbevarer du tørrvarer?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 12:47   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan oppbevarer du tørrvarer?

Jeg er møkklei av revnede poser og mel og kakao utover hele kjøkkenskapet. Ikke er jeg særlig flink til å vaske der heller, så det ligger et fint pulverlag i flere av hyllene.

Hva slags beholder er lurt om man vil oppbevare to kilo hvetemel?
Noen som har sett noen fine krukker og bokser i det siste?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 12:49   #2
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du tørrvarer?

Jeg har bokser fra tupperware og fra Ikea til mel, havregryn og sukker.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 12:52   #3
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker bare Tupperware. :tidligere forhandler:

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 12:55   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe har jeg i Alessi-krukker, noe i Norges-glass og annet i pakken.
Har bare skuffer på kjøkkenet, så ting er lett å få tak i. Det hjelper også på.

Gammel 17-11-11, 12:56   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal på IKEA til uken. Kanskje se etter en stor boks til melet der da. TW har jeg litt av, men har vært så lur å gi bort en hel del av tørrmatoppbevaringsutstyret jeg hadde.

Gammel 17-11-11, 12:57   #6
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

I posene, men Tupperware har jo mye praktisk.

Gammel 17-11-11, 13:02   #7
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Mener dere at dere tømmer mel og sukker fra posene sine og over på krukker? Det har jeg ikke tid til.
Jeg ønsker meg bokser til å ha i skapene hvor jeg lemper oppi poser med innhold. Finnes det noe som passer perfekt til en 2 kgs melpose, f.eks?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 13:06   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et par bokser fra TW til mel og sukker.
Til gjær, bakepulver ol har jeg en eske med lokk slik at det ligger samlet.
dessuten har jeg fått fine kolonialskuffer som gjør det veldig oversiktlig.

Slike poser med ziplock er forresten helt geniale til å putte åpnede kakaoesker og slikt oppi.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 13:19   #9
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg oppbevarer i posene, stort sett. Hvis posene er litt lekke, tar jeg en blank frysepose utenpå. Åpne poser lukker jeg med klyper. Og så bruker jeg gråpapir i bunnen på alle hyllene, sånn at det ikke blir krise i heimen om sjokoladepålegget eller sirupen begynner å kødde av seg selv inni skapet

Gammel 17-11-11, 13:21   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mel i et stort glass fra Ikea, med metallokk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:15   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppbevarer det i originalemballasjen og det går helt fint. Jeg liker dessuten å ha varedeklarasjonen tilgjengelig, så jeg kunne ikke tenke meg å tømme det i beholdere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:17   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også det aller meste i originalemballasjen, gidder ikke bruke hundre tusen på å innrede skapene med Tupperwarebokser. Det jeg har på benken i krukker er grovt og fint mel, sukker og Maldonsalt. Noen ganger havregryn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:17   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har noen fine, runde glasskrukker fra Åhlens, glass med stållokk, til det som står på kjøkkenbenken (Havregryn, kornblanding, brunt sukker, fibramel i en liten krukke til jevninger).

Til det som står i skuffer i kjøkkenskapet har jeg ofte brukt posetrikset.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:18   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har også det aller meste i originalemballasjen, gidder ikke bruke hundre tusen på å innrede skapene med Tupperwarebokser. Det jeg har på benken i krukker er grovt og fint mel, sukker og Maldonsalt. Noen ganger havregryn.

Ja, maldonsalt har jeg i en fin krukke på benken, det er sant. Men den brukes jo flere ganger om dagen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:22   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Hundre tusen du.

Jeg har vært TW-forhandler så jeg har litt stående her og der. Men mangler noe til melet og litt til.

Det jeg i grunnen kunne trengt mest var et matskap i nærheten av komfyren, men det har jeg ikke, så da oppbevarer jeg tørrvarene i overskapene. Noe som er veldig upraktisk og uoversiklig. Matskuffer hadde vært himmelen, men de var trolig ikke oppfunnet da mitt kjøkken ble satt på plass.

Gammel 17-11-11, 15:25   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Kan det være at IKEAs skuffer kan passe i skapene dine? Vi har montert IKEA-skuffer (av den typen som er inne i skapet) i skap fra 50-tallet. Det passet finfint.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:27   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Ja, det er mulig, Saint. Det skal jeg jammen sjekke ut.

Gammel 08-01-12, 12:12   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drar opp denne litt. Jeg hadde ris og salt i tupperwarebokser i skapet før, men disse boksene passer ikke i skuffene mine nå. Så jeg må tenke nytt. Noen som har tips til plastbokser som passer i kolonialskuffer og som har passe størrelse til mel, ris etc. ?

Gammel 08-01-12, 12:15   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

sånn at det ikke blir krise i heimen om sjokoladepålegget eller sirupen begynner å kødde av seg selv inni skapet

Driver dine klissevarer med slikt også? Jeg trodde det bare var hos meg.

Gammel 08-01-12, 19:20   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tupperware.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.