![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() UllvaskDet meste av ullundertøyet vårt kan tas i tørketrommel og 40 graders vask. Jeg har ullvask på vaskemaskinen, men da vi byttet vaskemaskin ifjor ble jeg veldig skuffet over ullprogrammet i forhold til hva jeg hadde. Det blir jo ikke rent og plaggene har tørre flekker når jeg tar de ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: UllvaskHvis det står 40 grader på og er behandlet ull... hadde jeg fint kunne tatt det på håndvaskprogrammet kanskje? Med ullvaskemiddel.
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: UllvaskUllprogrammet på vaskemaskinen min er i hvert fall for skånsomt til å ta votter o.l. som er brukt i barnehagen. Hvis det står at tøyet skal tåle vanlig 40 graders vask, ville jeg prøvd det eller 40 graders finvask.
![]() |
#4 |
tankefull
|
![]() Sv: UllvaskJeg har vasket Janus ulltøy som tåler 40 grader og tørketrommel på vanlig 40 graders vask, men har brukt vaskemiddel egnet for ull. Dette har gått helt fint hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: UllvaskHer i huset hender det titt og ofte at ullstrømpebuksene fra Janus havner på 60 grader fordi far ikke klarer å se forskjell på ull og bomull, det har tålt det helt fint til nå. Men sånn egentlig vasker jeg ull på ullprogram med Milo.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: UllvaskDet som tåler trommel, tåler finvask, med ullvaskemiddel. I alle fall i min bok. Vår ullprogram er også meget forsiktig av seg. Vasker utmerket godt tøy strikket i ubehandlet nøstebarnull på 40 graders ullprogram, og det krymper ikke. Tøyet HVILER jo mer enn det vaskes på ullprogrammet. Så blir det ikke rent på ullvask, så hadde jeg prøvd et litt tøffere program, men gjerne ikke full sentrifugefart og det tøffeste programmet. Men tåler tøyet trommel, så er det jo ikke den ulla jeg ville følt man måtte være mest forsiktig med.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: UllvaskBruker ullprogram, ca 1/3 full maskin og ullvaskemiddel. Inngrodd janusull går av og til på vanlig program, men det meste blir rent på ullprogram hos meg. Det er imidlertid viktig å ikke stappe det for fullt. Flekker får gallesåpe på seg før det går i maskina.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: UllvaskCa 1/3 full maskin er max for ullprogrammet ja. Eller, vår maskin har kapasitet på 8 kg, på ull er det vel bare 2 kg.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Ullvask
Jeg gjør også det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: UllvaskJanus-ulla vår, og Pierre Robert har tålt/tåler både 40 og 60 graders normalvask, også uten ullvaskemiddel ...det hender nemlig!
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: UllvaskTakk for svar! Jeg hadde zanussi vaskemaskin før og likte ullprogrammet der veldig godt. Men denne er ikke like suveren. Men jeg kan nok stappe litt for mye selv om jeg ikke tar full maskin. Men ja, tøyet hviler mer enn det vaskes og det fungerer sikkert på lammeullsgensre til voksne, men ikke ullundertøyet til minsten her. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|