|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Kjøpe fersk ribbe og fryse?Vi skal ha gjester julaften og da er det ribbe på menyen.
![]() |
#2 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Kjøpe fersk ribbe og fryse?Aller best er det nok om kjøttet er ferskt og ikke har vært fryst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
frakoblet
|
![]() Sv: Kjøpe fersk ribbe og fryse?Hvis du går for frossenvarianten kan du like gjerne kjøpe frossen og legge i din egen fryser? Det er jo endel billigere. Jeg pleier å kjøpe fersk noen dager før jul, den holder seg jo i 5 dager etter pakking - med mindre den er vakuumpakket. Da er vel holdbarheten noe lenger.
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Kjøpe fersk ribbe og fryse?Da blir nok løsningen å bestille til et par dager før jul.
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kjøpe fersk ribbe og fryse?
Pga lavkarbo-"hysteriet" så har matvareprodusentene gått ut og sagt at de kan slite med å kunne produsere nok av de fett-holdige produktene, hvilket medfører at folk hamstrer.
![]() |
#7 |
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøpe fersk ribbe og fryse?For å svare på første innlegget ditt, ja det forringer kvaliteten.
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Kjøpe fersk ribbe og fryse?Jeg kjøpte frossen ribbe i fjor, og den ble veldig god om jeg skal si det selv. Første året vi hadde julaften hjemme, så jeg var ikke lite fornøyd.
![]() |
#9 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøpe fersk ribbe og fryse?Vi satser nok på frosen ribbe kjøpt i god tid før jul. Billigst, og minimal forskjell på smaken vil jeg si. Det er jo krydring / steking / tilbehør som avgjør om ribba blir vellykket.
![]() |
![]() |
#10 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøpe fersk ribbe og fryse?Svigermor kjøper alltid fersk ribbe og fryser den selv. Vi pleier å kjøpe fersk noen dager før jul. Bakdelen er at det kan bli utsolgt, så da er det lurt å ha en i fryseren i tillegg. En fin søndagsmiddag når man skal avrunde jula
![]() |
|
|