Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Taklampe - hvilken er finest?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvilken taklampe liker du best?
Alternativ 1 49 61,25%
Alternativ 2 12 15,00%
Begge er schtøgge. Finn noe annet. 19 23,75%
Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 17:19   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Taklampe - hvilken er finest?

Vi skal ha en enkel og ikke for dyr taklampe over spisebordet. Jeg har en favoritt, mannen er litt usikker og jeg må selvsagt høre hva FP sier.

Alternativ 1

Alternativ 2

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 17:23   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taklalmpe - hvilken er finest?

Ikke helt min stil; men av de to, så helt klart nummer 1.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 17:53   #3
scilla

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alternativ 1 er mest harmonisk i formen synes jeg.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 17:54   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte alternativ 1 best, det var noe feil med den nederste.

Gammel 20-11-11, 17:56   #5
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det bare er de to jeg må velge mellom, så er svaret helt klart den øverste.

Gammel 20-11-11, 18:00   #6
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Helt klart alternativ 1.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 18:54   #7
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Taklampe - hvilken er finest?

Den øverste

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 18:56   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Alternativ to er litt mer "spennende" i formen, så jeg stemte på den. Lyset blir også spredt litt bedre med den tror jeg. Jeg syns nr1 var kjedelig i formen, men pen er den jo.

Gammel 20-11-11, 19:00   #9
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Alternativ to er litt mer "spennende" i formen, så jeg stemte på den. Lyset blir også spredt litt bedre med den tror jeg. Jeg syns nr1 var kjedelig i formen, men pen er den jo.

Enig med deg. Liker nummer 2 best.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:02   #10
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Likte også best nr 2.

Gammel 20-11-11, 19:06   #11
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stemte for nr. 1.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:11   #12
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det blir for mye PH-fake etter min smak. Hadde nok heller funnet noe som ikke prøvde å se ut som en dyr designlampe. Det skal sies at jeg generelt sett er særdeles lite glad i fake, kopier og etterligninger, det er jo ikke alle som ser det slik.

Poulsen-lampe til flerfoldige tusen er det bare å glemme, og så lenge kvaliteten virker grei - at den ikke framstår som plastræl, så bryr det meg ikke.

Generelt sliter vi med å finne lamper. Lysekronelamper, som det er ganske mye av for tida, faller ikke i smak. Heller ikke pendellamper med små glasskupler (typisk Herstal). Jeg liker "hyssinglamper", men det gjør ikke mannen min. Så alternativene er begrenset, egentlig.
Vi vet hva vi ikke liker og hva vi liker, men er generelt veldig lite interiørinteressert. Ergo er vi ikke villig til å betale mye, og da sliter vi.
Andre tips mottas!

Gammel 20-11-11, 19:16   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Poulsen-lampe til flerfoldige tusen er det bare å glemme, og så lenge kvaliteten virker grei - at den ikke framstår som plastræl, så bryr det meg ikke.

Generelt sliter vi med å finne lamper. Lysekronelamper, som det er ganske mye av for tida, faller ikke i smak. Heller ikke pendellamper med små glasskupler (typisk Herstal). Jeg liker "hyssinglamper", men det gjør ikke mannen min. Så alternativene er begrenset, egentlig.

Forstår hva du mener, bortsett fra "hyssinglamper". Hva er det?

Jeg likte ikke kjempegodt disse to lampene, men de er helt ok. Litt PH-aktige. Jeg liker enkle lysekronelamper jeg, da. Ikke alle, men type Caboche fra Foscarini og denslags.

Men hva med den derre berømte lampa fra Louise Campbell? Den synes jeg er pen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:17   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

P.S. Illumination.no har mange fine lamper til hyggelige priser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:22   #15
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Svarte alternativ 1.
Men har dere vurdert brukte PH-lamper?
Vi har 3 stk og er veldig fornøyd.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:24   #16
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Forstår hva du mener, bortsett fra "hyssinglamper". Hva er det?

Jeg likte ikke kjempegodt disse to lampene, men de er helt ok. Litt PH-aktige. Jeg liker enkle lysekronelamper jeg, da. Ikke alle, men type Caboche fra Foscarini og denslags.

Men hva med den derre berømte lampa fra Louise Campbell? Den synes jeg er pen.

Tja. Jeg tror kanskje den blir litt for voldsom. Caboche-lampen blir også for meget for meg, rett og slett.

Gammel 20-11-11, 19:25   #17
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Svarte alternativ 1.
Men har dere vurdert brukte PH-lamper?
Vi har 3 stk og er veldig fornøyd.

Som jeg har skrevet, så synes jeg de er veldig pene. Men alt for dyre. 4-5 000 kroner for en lampe, lizzm. : proletar:

Gammel 20-11-11, 19:27   #18
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

P.S. Illumination.no har mange fine lamper til hyggelige priser.

Får feilmelding på den siden. Prøve senere, kanskje?

Gammel 20-11-11, 19:33   #19
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ingen av dem var helt min smak. (de var ikke stygge, men bare ikke min smak. Nå kommer jo alt an på hvordan kjøkkenet ellers ser ut, selvfølgelig)

Sist redigert av Pelikan : 20-11-11 kl 19:39.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:50   #20
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Likte ikke helt de to over, men hva med denne fra Bolia

Eller denne fra herstal?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.