|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trøtt
|
![]() Nyttårsmeny 2011Jeg vet det er lenge igjen, men vi har nettopp invitert til nyttårsfest så menyplanleggingen har startet.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Jeg har lavterskel i år, pga fæl og slitsom høst, men jeg abonnerer likevel. Siden jeg elsker å lage mat. Og spise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Hummer og champagne
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Fjorårets meny ble en stor suksess (og jeg har planer om å gjenta den): andebryst med søtpotetmos, teryakisaus og asparges.
![]() |
#5 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Som alltid pinnekjøtt, men usikker på hvilken dessert jeg skal ha til. Har lyst på noe litt friskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Trøtt
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011I fjor hadde vi skagenrøre i tertekopper og champagne når gjestene ankom.
![]() |
#7 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Andeconfit fra Gårdsand er FANTASTISK godt, og skal tas ut av posen sin og i ovn 20 min... Fastfood for gourmeter, ass... Men koster litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Vanligvis har vi type 'tapas' , i år skal vi være på hytta, og vi planlegger en diger gryte med biff, poteter, gulrøtter, løk, fløte og rødvin med mer. Ser litt ut som lapskaus, men smaken er vanvittig nydelig.
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Blir nok kalkun i år også. Tilbehøret ikke helt bestemt ennå.
Den må du gjerne legge ut oppskrift på |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
50/50 med potet/ søtpotet, kok mørt, mos med god olivenolje. Salt og pepper. Sånn gjør nigella og det blir utrolig godt. Jeg har gjerne i en drøy smørklatt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Du, sånn potetmos er jo helt nydelig sammen med kalkun! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Takker |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Som alltid så er nyttårsmenyen hos oss pinnekjøtt med tilbehør. Desserten variere fra år til år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Det pleier alltid å være kalkun, men i år tror jeg jaggu |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Her blir det (som alle år) pinnekjøtt (sprøstekt i ovnen etter damping) med kålrotmos og mandelpoteter.
![]() |
#18 |
By the Sea
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Jeg lager mos av kun søtpotet, tilsetter smør, salt, pepper og hvitløk.
![]() |
#20 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Nyttårsmeny 2011Vi skal som vanlig ha helstekt okse indrefilet, fløtegratinerte poteter, grønnsaker og rødvinssaus. Enkeltpenkelt og veldig godt. Kanskje creme brulee til dessert. Eller pavlova. Vi blir bare 8 rundt bordet i år, stille og koselig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|