Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Reparere dunjakke? Fikse hull i ullklær

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 11:54   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Reparere dunjakke? Fikse hull i ullklær

1. Datter har fått et hull i dunjakken sin. "Fint revnet". Hvordan fikser jeg dette best mulig? Er helt blond på sy-stryke-strikke-emnet

2. Ullundertøy-buksene får så lett hull på knærne. Tips til å fikse hullene på best mulig måte? Noen bukser er tynnslitt (lek inne i bhg), og noen har småhull. Har hørt om påstrykelapper, men kan man stryke med høy varme på ull?

Gammel 21-11-11, 14:08   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reparere dunjakke? Fikse hull i ullklær

I min sybutikk har jeg kjøpt selvklebende nylonlapper og disse bruker jeg på dunjakkene og annet yttertøy. Fotballbuksa har fått noen biter og det har regntøyet også.

Når et gjelder ulltøyet har jeg ofret en genser eller bukse av de som er slitt og klipper en passende bit, bretter den dobbelt og syr den på. Du kan godt sy for hånd. Stryke-på-lapper blir veldig stive synes jeg, dessuten blir stretchen borte.

Gammel 21-11-11, 18:03   #3
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det skal jeg sjekke om de har her. Tusen takk for tips. Fant to hull i regnklærne også idag, så da skal det prøves der også

Gammel 21-11-11, 20:43   #4
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte ullfleece i sybutikk og klippet rundinger som jeg sydde på knærne. Pass på at du får den med litt stretch.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 21:38   #5
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg kjøpte ullfleece i sybutikk og klippet rundinger som jeg sydde på knærne. Pass på at du får den med litt stretch.

Takk for tips. Heter det noe spesielt? Ullfleece med stretch? Er ikke flink til å sy, men det går vel bra med "opp-ned-opp-ned" sting for hånd? (ler av meg selv her)

Gammel 21-11-11, 21:45   #6
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg aner ikke, jeg bare kjøpte det som så best ut, jeg. Det var 100 % ull, tettvevd og mykt. Jeg sydde dem på med maskinen.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 21:47   #7
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Da må jeg fri til svigermor. Det er jo barnebarna som trenger å få lappet hull

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.