|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Stabilt ustabil...
|
Hvilket bakovervendt barnesete?Minsten har rundet 9 måneder, og er tett oppunder 9 kg og 72,5 cm lang ved forrige måling.
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011 Sist redigert av Høyt&Lavt : 30-06-12 kl 14:10. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Akta Graco Duologic kan brukes både med og uten isofix. Hvor lenge den varer og hvor god plass den gir, det vil jo variere med barn og bil.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Vi er veldig fornøyde med Britax Hi-way. Det har ikke isofix, og det er bra for vår del. Isofix er bare godkjent til 18 kg. Lillebror er 19 kg nå (4år og 5mnd), og han skal forhåpentligvis sitte i Hi-way til sommerens bilferie er unnagjort. Da vil han være 5 år og 2 mnd.
|
|
|
#7 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Takk for svar, folkens!!
|
|
|
#8 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Jeg har Britax, kan brukes både bakover-og forovervendt. (Tror det er det samme som linket til over her.)Skal du ha en stol du kan flytte mellom flere biler ville jeg ikke gått for sete som har støtteben og forankringsele. Større hærk skal du lete lenge etter. Stående fast i en bil er Britax supert, går opp til 25kg.
|
|
|
|
#9 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?
|
|
|
#10 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Støttebenet er sjelden et problem dersom det henger fast i stolen som f.eks på duo logic, hiway osv.
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Vi har Britax multi-tech og duologic til vår 3-åring. Han sitter fint i begge. Tok de i bruk da han var rundt 7 mnd så vidt jeg husker.
|
|
|
#12 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Støtteben og forankringsseler er ikke noe problem, så lenge man kjøper ekstra forankringseler så man har i alle bilene. Da slipper man hærket med å få på plass selene hver gang.
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?
|
|
|
#14 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Stemmer i de som sier Hi-way. Multi-tech tar større plass og så er det vel noe med at det må monteres helt inntill baksete og derfor ikke gir spesielt god beinplass. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Med 3 barn har jeg gjort meg noen erfaringer på bilstolfronten gjennom årene. Størsta satt forøvrig bakovervendt til hun var 2,5 år, noe som visstnok var lenge den gang. Setene vi har/har hatt i mellomklassen er: Akta Graco Cosmic, Britax Secura (ganske likt Hi-way), Britax TWE, Akta Graco Duologic, Besafe IZI Kid X3 isofix og Brio Zento.
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Vi har hatt Akta Graco Cosmic XTP, Britax TWE, Brio Zento og Britax Hi-Way.
|
|
|
|
#17 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Kan føye til at vi også har Britax sin løse hodestøtte i Securaen som står i nr.2-bilen, og den er super.
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Vi har Hi-way Secura II til Knøtteliten og er ganske fornøyd. Det er litt for bratt, så hun faller frem med hodet når hun sovner. Men det vil hun gjøre i de fleste seter uansett ...
|
|
|
#19 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Vi har en Hi-Way II og en Akta Graco Belogic. Sistnevnte tar litt mer plass, men Pjotten sitter mye bedre i det, og både mannen og jeg er mest fornøyd med det. Hadde vi hatt plass, ville vi hatt bare sånne, dessverre går det ikke bak førersetet i noen av bilene våre. Småtten har babysetet sitt lenge ennå, men etter hvert må vi ha to i hver bil. Jeg tror vi lander på ett til av hver, og setter Hi-Way-setene bak fører.
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Hvilket bakovervendt barnesete?Plutten sitter forresten i et HTC-sete, han hadde et britax multitec tidligere, men det byttet vi ut fordi vi ikke fikk det til å stå godt i bilen vår og det var ganske dårlig beinplass der. Vi er veldig fornøyd med htc-setet, men jeg hadde aldri kjøpt det om det skulle byttes mellom to biler, det er rett og slett ganske tungt å drasse på, og isofixvarianten kan av en eller annen grunn ikke monteres bakovervendt med seler.
|
![]() |
|
|