Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Praktiske presanger til egne barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-11, 21:02   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Praktiske presanger til egne barn

Jeg er av den økonomiske typen og har lett for å bli for praktisk rettet, så nå trenger jeg litt veiledning.

Snuppa blir 7 år i januar. Hun har alt hun trenger og litt til. Vi er skrekkelig usikre på hva vi skal kjøpe til henne til jul, men så fikk jeg en ide.

Hun ligger i en gammel og arvet skuvseng. Strengt talt begynner den å bli i korteste laget. Egentlig hadde vi tenkt å vente med å kjøpe ny seng til vi flytter om halvannet år. Men nå lurer jeg rett og slett på om hun skal få den til jul. Det blir en loftseng slik at vi bedre får utnyttet plassen på det bittelille rommet hennes. Og så tenker jeg at hun kan få en Klippan sofa til å ha under senga i bursdagspresang i januar. Den rosa jeg viser bilde av vil passe perfekt til rommet hennes, og det er mulig å kjøpe nye trekk til klippan.

Men; er det kjipt å kjøpe så ultrapraktiske gaver til en som er snart 7?

Hun leker ikke med leker og er vant til å få ski/skøyter/akebrett og sånt av oss tidligere. Hun har allerede DS, mobiltelefon, kamera og sånne andre praktiske ting som hadde vært greit som presang til en geskjeftig lita jente.

Gammel 25-11-11, 21:09   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Praktiske presanger til egne barn

Jeg synes nye møbler til henne høres ut som en veldig fin og slett ikke kjip gave. Sofa og loftsseng skulle jeg jo tro er møbler hun vil synes er stas å få også - et klesskap ville kanskje vært litt kjedelig! (Hvis vi hadde hatt tid og tiltak til å finne ut av det nå, hadde vi glatt kjøpt et skrivebord eller noe sånt til Poden i bursdagsgave.)

Gammel 25-11-11, 21:11   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Begge våre har fått seng i gåve til treårsdagen, så eg synes altså det er heilt flott å kjøpe sånt.

Gammel 25-11-11, 21:12   #4
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns også det høres ut som en fin gave. Absolutt ikke kjip.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 21:12   #5
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefine gaver!
Vi bruker å gi sånne gaver.

Gammel 25-11-11, 21:13   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knotten fikk seng i fjor. Eller forfjor, til en jul i hvert fall. Finfin gave det, vel?
Knøtteliten ligger an til å få seng til jul hun også, om vi bare klarer å finne en som oppfyller kravene.

Jeg synes det er helt greit å gi slike ting til jul og bursdag, og kommer til å fortsette med det.

Gammel 25-11-11, 21:14   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tenker at det er helt fint å få slike gaver. Ny sofa til rommet og stor seng er store anskaffelser som oppgraderer rommet kraftig, og jeg synes på ingen måte det er kjipe gaver. Faktisk synes jeg godt slikt kan være gaver, det blir ikke bra hvis alle gaver til jul og bursdag skal være leker eller tilsvarende og at alt man mer eller mindre trenger skal gis utenom. Det er fint å ønske seg og få noe man trenger også, jeg tror man da lærer seg at de tingene også er verdt å sette pris på. Men jeg gir bort både vinterjakker, skøyter og parkdresser til jul og bursdag hvis det er noe de trenger og det passer sånn. Mine hadde vært i himmelen over sofa til rommet.

Gammel 25-11-11, 21:15   #8
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Flott gave, og det høres ut som jenta di er typen til å like slike presanger. 6-åringen vår ønsker seg koffert i bursdaggave. Hun og mannen skal til New Zealand i februar og da må hun ha egen koffert, må vite.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 21:16   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefin gave i mine øyne. Vi gir gjerne praktiske gaver til egne barn, for besteforeldrene fyller kvoten for "gøy".

Gammel 25-11-11, 21:17   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Datteren vår har ønsket seg køyeseng i lange tider, og i høst fikk hun endelig det i litt tidlig julegave. Og gjett om det er ei strålende blid jente.
Så nei, jeg syns ikke sånne ting er kjipe gaver i det hele tatt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 21:19   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er finfine gaver! Jeg syns jul- og bursdagsgaver fint kan være fornuftige, og ikke bare overflodsgaver man egentlig ikke har bruk for.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 21:21   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jenta mi hadde blitt overlykkelig for en slik gave! Men hun blir takknemlig for et sett ullundertøy og.

Den eneste "morsomme" gaven jeg har gitt til egne barn er vel en DS. Ellers har det stort sett vært ulltøy og andre praktiske ting... De får mer enn nok gøy fra andre.

Gammel 25-11-11, 21:22   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kjempefin gave i mine øyne. Vi gir gjerne praktiske gaver til egne barn, for besteforeldrene fyller kvoten for "gøy".

Dette er jeg enig i. Jeg synes at til jul får de så mye gøy fra andre, at man selv kan fylle på med andre litt praktiske ting. Storebror får antagelig boblejakke og lue fra oss.
Seng og sofa høres jo flott ut!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 21:22   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kjempefin gave som jeg tror hun vil bli veldig glad for. Liker også å gi praktiske gaver og synes ikke barn skal få bare leker om de trenger andre ting. Her har de fått skøyter, langrennsski og snowracer til jul tidligere år. Min datter som er like gammel som din leker også lite, eneste unntak er lego, så det har jeg kjøpt til henne, et stort lego hus hun har ønsket seg veldig lenge. Hun ønsker seg også koffert siden vi skal på jentetur til København med mormor i mai. Mormor kjøper koffert til jul.

Gammel 25-11-11, 21:25   #15
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes også det høres ut som en kjempeflott gave!

Vi strever virkelig med julegave til minsten vår som er av samme årgang som snuppa di. Han har alt han trenger, og jeg er lite lysten på å kjøpe så mye av "rælet" han ønsker seg.

Jentene trenger seg nye sykler, så de får "gavekort" på ny sykkel til våren.

Gammel 25-11-11, 21:28   #16
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sofa og seng er supre gaver!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 21:44   #17
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Flott gave! Jenta mi får sovepose.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 22:22   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er en kjempefin gave! Min niåring ville elsket å få ny seng. Vi har også gitt mange sånn gaver, feks. skrivebord, og hun har blitt glad hver gang. Hun elsker rommet sitt og tilbringer mye tid der, så nye møbler og ting til rommet er absolutt ønsket til bursdag og jul.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 23:00   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også sånne gaver er veldig bra på så mange slags måter. Hvis en bare skal kjøpe gaver de egentlig ikke trenger er huset fullt av ræl og rot før en vet ordet av det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 23:04   #20
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Det høres ut som en veldig fin gave.

Eldste vår, som er like gammel, får nye ski.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.