Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaker som kan bakes to dager i forveien??

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-11, 12:02   #1
elli
Pauset

Medlem siden: Aug 2011
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Kaker som kan bakes to dager i forveien??

Hvilke kaker kan jeg bake to dager før de skal serveres? Tenkte å bake fredag ettermiddag og servere søndag.
Kaker som kan fryses med suksess er også et alternativ
Eplekake og sjokoladekake er de eneste jeg kommer på.

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 12:21   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker som kan bakes to dager i forveien??

Bak nøttebunn og frys ned. Varm opp fløte kvelden før og smelt en stor (200 grams) sjokoladeplate i fløten. La stå natten over. Piskes til krem og bres over nøttebunnen ved servering.

Evt. bak kanelkake og la den bare stå uten å fryse den en gang fra fredag til søndag. Pass bare på at den er pakket godt inn etter at den er blitt kald. Da er den like god. Du kan selvfølgelig fryse den også. Oppskriften er jeg rimelig sikker på at ligger her.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 12:27   #3
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Krydderkake. Kan både fryses og ikke fryses. Si fra om du vil ha oppskrift.

Gammel 30-11-11, 13:35   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Suksessterte, ostekake, sjokoladekake, brownies, Pavlova (bunnen, den må pyntes rett før servering).

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:41   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får uhemmet mye skryt for min gulrotkake. Den blir faktisk enda bedre om den står et par dager.

Tjorvens fantastiske gulrotkake

375 g sukker
2 dl olje (bruk mais- eller solsikkeolje; IKKE olivenolje)
4 egg
300 g hvetemel
1 ss kanel
1 ts salt
2 ts natron
1 stor ts vaniljesukker
500 g revne gulrøtter
50 g valnøtter (kan sløyfes; særlig hvis kaken skal serveres til noen med mulig nøtteallergi)

Glasur:
125 g fløteost (jeg bruker Tine Naturell)
50 g mykt smør eller margarin
2 ts vaniljesukker
200 – 250 g melis

Pisk sukker og olje til en kremet masse og pisk eggene i, ett om gangen.

Sikt på mel som er blandet med kanel, salt, natron og vaniljesukker.

Vend i gulrøtter og eventuelle nøtter til slutt.

Fyll deigen i en velsmurt form (ca 24 cm i diameter) og stek kaken ved 175 grader i minimum 1 time på nederste rille i ovnen. Det pleier å ta ca 1 time og 20 minutter, men dette varierer med ovnen. Prøv med en kakenål om den er ferdigstekt. Avkjøl kaken på rist.

Pisk fløteost og smør og tilsett vaniljesukker og melis. Smør dette på den avkjølte kaken.

Gammel 30-11-11, 14:27   #6
elli
Pauset

Medlem siden: Aug 2011
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Takk for tips, suksessterte og gulrotkake er jeg jo god til å bake
En mandelbunn med sjokoladekrem står i fryseren sammen med sarah bernard

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 20:56   #7
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Gammeldags sjokoladekake fra http://www.detsoteliv.no er helt fantastisk på dag nummer to!!!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:04   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uæææ, jeg har bare rapsolje, kan det brukes?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg får uhemmet mye skryt for min gulrotkake. Den blir faktisk enda bedre om den står et par dager.

Tjorvens fantastiske gulrotkake

375 g sukker
2 dl olje (bruk mais- eller solsikkeolje; IKKE olivenolje)
4 egg
300 g hvetemel
1 ss kanel
1 ts salt
2 ts natron
1 stor ts vaniljesukker
500 g revne gulrøtter
50 g valnøtter (kan sløyfes; særlig hvis kaken skal serveres til noen med mulig nøtteallergi)

Glasur:
125 g fløteost (jeg bruker Tine Naturell)
50 g mykt smør eller margarin
2 ts vaniljesukker
200 – 250 g melis

Pisk sukker og olje til en kremet masse og pisk eggene i, ett om gangen.

Sikt på mel som er blandet med kanel, salt, natron og vaniljesukker.

Vend i gulrøtter og eventuelle nøtter til slutt.

Fyll deigen i en velsmurt form (ca 24 cm i diameter) og stek kaken ved 175 grader i minimum 1 time på nederste rille i ovnen. Det pleier å ta ca 1 time og 20 minutter, men dette varierer med ovnen. Prøv med en kakenål om den er ferdigstekt. Avkjøl kaken på rist.

Pisk fløteost og smør og tilsett vaniljesukker og melis. Smør dette på den avkjølte kaken.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:31   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ostekaka jeg har lagt ut oppskrift på her inne er god etter et par dager

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:47   #10
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg synes det er enormt stor forskjell på rapsoljer, noen er temelig nøytrale og funker i bakverk, mens andre får det til å smake høgg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:10   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

etter min erfaring: nei. Men smeltet smør funker.

Gammel 03-12-11, 15:18   #12
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker rapsolje i kaker. Funker fint her.

Gammel 03-12-11, 15:35   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå utgikk den på grunn av steketiden, men takk for svar.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 19:29   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg bruker rapsolje i kaker. Funker fint her.

jeg er utrolig sensitiv forcsmaken av rapsolje, syns den smaker helt for j..lig, så jeg bruker ikke det i kaker, og hadde nok blitt fryktelig skuffa om jeg hadde fått kake med rapsolje. Men jeg vet mange mener den er nøytral på smak.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.