|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Emaljerte gryter : )Jeg har oppdaget hvor praktisk og fin emaljerte støpejernsgryter er. Sist redigert av arrow : 01-12-11 kl 07:54. Årsak: staving |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Emaljerte Gryter : )Jeg har en kremhvit Le Creuset-gryte (på rundt 3 liter?), som jeg elsker litt.
![]() |
![]() |
#4 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Emaljerte gryter : )Vi har en solid Høyang jerngryte som tåler alt! Men jeg ønsker en Le Creuset, så følger med her.
![]() |
#5 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Emaljerte gryter : )Kjekt å vite at andre også liker dem. Venla, de tåler nok ikke så mye som vanlige støpejernsgryter, i hvert fall ikke metall redskaper og slikt, det er anbefalt å bruke tre eller plast i dem, og jeg går ut fra at emaljen kan bli slitt med tiden. Likevel, det virker som de er i en helt annen klasse enn slippbelegg-gryter, men jeg har ikke hatt min så lenge enda. Man kan være uheldig å slå en bit av emaljen, det er jo porselen. De vil jo ikke ruste slik som støpejern kan om man er uheldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Emaljerte gryter : )Alt mulig Daffy, min er litt liten til mange personer, men den er ideel til alt fra supper, køttkaker i brun saus, pastasauser, bønnegryte, hollandaise, steking, koking...Ingenting henger i bunn, den er mer allsidig en jeg ante da jeg kjøpte den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Emaljerte gryter : )Jeg har hjertegryta fra le creuset, og den er 10 år gammel. Det syns knapt at den er brukt. Jeg har også to støpjernspanner derifra som hvertfall er 15 år gamle.
![]() |
#9 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Emaljerte gryter : )
Det i hvert fall noe kjeramisk som kan knuses, og få en bit slått av og slikt om man er uheldig. 10 år gammel hjertegryte og fremdeles i god stand er jo godt skussmål. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|