|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Vi har søkt om å bygge veranda. Kommunen plikter å fatte vedtak innen tre uker etter komplett søknad er mottatt.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Har veldig lyst, Cuyahoga, men da tror jeg saksbehandler fra helvete setter himmel og jord i bevegelse.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Kan legge til at naboen (vi bor i vertikaldelt bolig og begge søker om akkurat samme type veranda) sendte inn sitt mangelbrev (jada, det var selvsagt mangler der og) senere enn oss, men det skulle jo ikke ha noe å si for saksbehandleren har gitt oss to forskjelllige saksnummer?
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Sånt blir man gal av.
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Får ikke begynt å bygge før fristen er gått ut for naboen også, siden vi bygger sammen. Men jeg har veldig lyst til å kneble kommunen på et vis så de ikke kan annet enn å godkjenne begge to.
![]() |
#8 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Tropper opp på kontoret og slår i bordet med fristene de er pålagt å overholde.
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Sukk, ser for meg at det må bli noe slikt, men vi kommer jo til å få avslag, og dersom det avslaget kommer etter fristen (dvs. blir registrert ut fra kommunen for sent, som det jo må bli nå i og med at ingenting er registrert sendt enda), hva gjør vi da? Hvordan formulere en evt. klage?
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Blir vel en klage på selve saksbehandlingen også da? Jeg gidder hvertfall ikke å betale for så slurvete saksbehandling som bryter frister flere ganger).
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Ringer saksbehandler, og er blid og hyggelig, og lurer på når dere skal få svar. Og spør om det er riktig at manglende tilbakemelding betyr at dere bare kan sette i gang når fristen er oversittet. |
![]() |
![]() |
#12 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Når vi opplevde noe tilsvarende i fjor, sa saksbehanderen at vi burde sende en Mail direkte til han for å varsle at vi hadde sent inn manglene. Vår søknad ble godkjent samme dag som jeg ringte.
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Tror hyggelig-toget er gått etter at skjelte meg ut sist gang jeg ringte pg var oppriktig hyggelig og lurte på fristene etter at vi hadde fått mangelbrevet. Jeg VET av postlistene at vårt siste brev er kommet frem, mer kan de ikke forlange av oss.
![]() |
#14 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Jeg hadde nok ringt og hørt hvordan det lå an. Om saken var behandlet eller ikke, men ikke nevnt det med fristen i starten av samtalen.
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?
![]() |
#16 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For sent svar/manglende svar på byggesøknad, hva gjør vi?Kommuner i et nøtteskall. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|