|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Min kampLeser noen serien til Knausgård? Hva synes dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Min kampEg har lese bind 1 og 2. Har tenkt å lese resten også, men kjem til å ta det over litt tid. Eg likte dei første to binda godt, men skjønner godt innvendingane med tanke på at han utleverer familien og debatten omkring etikken i prosjektet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Min kampJeg begynte på første bind, og kom sånn cirka til side 20. :langt gjesp: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Min kampJeg har lest alle utenom den helt siste, likte de godt. Men ja, det var dønn kjedelig sånn inimellom, men alt i alt koste jeg meg med bøkene. Føler jeg kjenner ham på både godt og vondt, faktisk
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Min kampNei, og jeg har selvpålagt forbud mot å diskutere det ettersom jeg ikke vet hva jeg snakker om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Min kampLeste til kapittel 3 i bok 3. Da gav jeg opp. Jeg skjønner ikke at jeg gav meg ut på det. Jeg hatet Ute av verden og skjønner ikke at jeg trodde dette skulle bli noe bedre.
![]() |
#8 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Min kampJEg har lest alle mer eller mindre, men har ofte hoppet over lange passasjer som etter min mening handler om ingenting. Likte den om studenttiden i Bergen best. Selv om jg ikke var navnt der.
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Min kampJeg er godt uti bok seks, ja. Kommer snart til hitlerdelen av boka, og gleder meg ikke akkurat. Synes Knausgård skriver godt, innimellom drivende og kjempespennende, innimellom kjedelig (sikkert fordi det går rett over hodet på meg, det er en del litteratur han har lest som ikke jeg har lest, for å si det sånn). Jeg er ambivalent til selve prosjektet, og låner derfor bøkene på biblioteket.
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Min kampEg liker blandinga av kvardagslege betraktningar, forteljing og meir essayistiske passasjar som reflekterer rundt filosofiske problemstillinger vi vanlegvis ikkje finn i skjønnlitteraturen veldig godt, eg. Heile prosjektet er svært annleis enn alt anna eg har lese, men han har ein skrivestil som appellerer veldig til meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
![]() Sv: Min kampLeste første bok og synes den var god. Bok nr 2 var et stort gjesp, og etter 2/3 kom jeg liksom ikke lenger..... Tenkte jeg skulle forsøke igjen, for jeg har lyst til å lese boken om studietiden i Bergen, evt bare oppe over resten av bok 2
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Min kampJa, har lest de fem første og står i "kø" på nr 6, mannen leser den nå. Den er jo en murstein, så jeg gruer meg litt må jeg innrømme, frykter lange passasjer med hans tanker om litteratur etc og referatene fra mindre interessante samtaler... Jeg er veldig spent på hva han har fått ut av Hitlers liv da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: Min kampDu finner nok en del Knausgård-diskusjoner her inne hvis du søker litt - vi diskuterte dem (hvis jeg husker rett) masse da de første bøkene kom.
![]() |
![]() |
#14 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Min kampJeg har lest de fire første, og tror ikke jeg kommer til å lese resten. Jeg synes de var helt greie, men er ikke noen stor fan. Jeg leste Ute av Verden da den kom ut, og likte ikke den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Min kampJeg begynte på bind 1, men gav opp. Har kjøpt bind 6 til mamma i dag i julegave, for hun likte de godt.
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Min kampJeg likte Ute av verden veldig godt, og har til og med lest En tid for alt - den er rar, den.
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Min kamp
Men er Geir, Geir Gulliksen? Eg har søkt litt og forsøkt å finne ut dette, men eg klarer ikkje finne svar. Eg antok bare det, då eg las bøkene. I så fall er det jo interessant at han som er forleggaren har fått så stor plass i bøkene.
En tid for alt likte eg veldig godt. Denne las eg etter å ha høyrd denne fullstendig ukjende Knausgård lese høgt på Blå i Oslo, våren 2005, eit arrangement vi nærast tilfeldigvis ramla innom. Det er jo eit prosjekt som ikkje har blitt lagt merke til i same grad som Min kamp, men som eg tenker kanskje er eit minst like ambisiøst og spennande prosjekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Min kampJeg har lest de fem første og får sekseren til jul. Gleder meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|