Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Rødt og blått i stuen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Blått eller hvitt?
Blått bord og skjenk 6 7,50%
Hvitt bord og skjenk 70 87,50%
Ingen av delene 4 5,00%
Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-11, 11:37   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rødt og blått i stuen?

Vi har to av disse:

og vi vurderer dette sofabordet:

Mannen syns at vi skal ha denne fargekombinasjonen:

Men jeg er skeptisk. Blir man ikke lei fargen? Man blir veldig styrt fremtidig til hvilke farger man kan ha i stuen om man velger den blå.

Vi har tenkt å ha denne skjenken til i samme fargekombinasjon.

Synspunkter?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:39   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rødt og blått i stuen?

Jeg synes rødt og den turkisfargen der er råstilig og tror ikke jeg har gått lei av den, men det er jo noe med at man blir veldig "bundet" til fargekombinasjoner når det er sånn da - forøvrig fantastisk flott bord og sjenk - hvor er det fra?

Gammel 03-12-11, 11:40   #3
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg synes rødt og den turkisfargen der er råstilig og tror ikke jeg har gått lei av den, men det er jo noe med at man blir veldig "bundet" til fargekombinasjoner når det er sånn da - forøvrig fantastisk flott bord og sjenk - hvor er det fra?

Bolia. Ja, man blir veldig bundet, men kanskje det er greit.

Gammel 03-12-11, 12:33   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt halvgal og lei av den turkisfargen, jeg ville tatt hvitt. Men stilige møbler.

Gammel 03-12-11, 12:38   #5
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Ville gått for hvitt!
Er ikke fan av den turkisfargen, hverken til fargen på treverket eller rødt. Kan være fin til små detaljer, men på møbler synes jeg den styrer litt for mye av fargevalget rundt. Detajler kan man fort bytte ut, men møbler tenker man vel å leve med en stund?
Ellers var det flotte og tidløse møbler da!

Gammel 03-12-11, 12:46   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine møbler! Jeg ville valgt de hvite. Jeg syns absolutt den turkisfargen kan være kul til rødt, men det er en kombinasjon jeg kunne blitt lei av, og den setter begrensninger for innredningen ellers. Ville heller brukt den turkise fargen på småting som kan byttes ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:56   #7
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville blitt møkklei det turkise så jeg ville absolutt valgt hvitt.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:13   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg selvsagt påvirket av at jeg ikke liker fargen turkis i utgangspunktet, men sett bort fra det, ville jeg gått for hvitt uansett. Mye fordi jeg i lengden ville gått lei av fargen, men også fordi turkise møbler vil binde mange av mulighetene for fargevalg ellers i stua.

Gammel 03-12-11, 13:32   #9
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg likte det turkise godt, men man blir veldig bundet av et sånt fargevalg og av den grunnen ville jeg gått for hvitt.

Gammel 03-12-11, 14:50   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekre møbler! Eg ville også gått for kvit. Skjønner at eg må innom Bolia, når stova skal innredast!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 15:40   #11
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg likte de blå møblene kjempegodt, men ville valgt hvitt om jeg hadde en del rødt fra før. Tror det kan bli litt "overkill" med rødt mot det blåturkise, selv om begge fargene er flotte i seg selv.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 15:47   #12
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg hadde blitt halvgal og lei av den turkisfargen, jeg ville tatt hvitt. Men stilige møbler.

Gammel 03-12-11, 16:08   #13
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Helt klart hvitt!

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:37   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda så glad jeg er i turkis, ville jeg ha valgt de hvite møblene. Jeg synes ikke kombinasjonen er veldig god og jeg tror fort man kan bli lei.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 16:55   #15
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Hvitt!

Gammel 03-12-11, 17:30   #16
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde ihvertfall tatt hvitt sofabord, men kanskje man kan ha en turkis skjenk til det? Ja takk, begge deler?

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:41   #17
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Hadde tatt turkis og solgt settet eller stolene når jeg ble lei. Hvorfor være så himla praktisk, man lever bare en gang.

Gammel 03-12-11, 17:45   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg glemte å skrive at sofabordet ikke skal være til de røde Eggene, men til sort sofa, men Eggene kommer å stå i rommet.

Men jeg ser at dere er enige med meg.

Gammel 03-12-11, 17:49   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Enda så glad jeg er i turkis, ville jeg ha valgt de hvite møblene. Jeg synes ikke kombinasjonen er veldig god og jeg tror fort man kan bli lei.

Enig!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 17:50   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig fint bord, btw.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.