|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvor ofte er dere uten vann i huset?Vi går inn i den tredje vinteren i huset her nå, og for fjerde gang på samme tid har jeg våknet og oppdaget at vi er tom for vann.
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Minst en gang hver vinter, men jeg har aldri opplevd at det tar tre dager å fikse det. En regnfull, blåsende februardag kom jeg hjem fra overtidsarbeid - igjen - og passerte et hull i bakken der noen kommunearbeidere sto og gravde gjørme. Jeg spurte når de trodde de var ferdige, og fikk beskjed om at de holdt på til vannet var tilbake, og regnet med at det ble i løpet av kvelden. Vannet var tilbake halv tolv, og overtidsjobbingen min virket med ett mindre slitsom.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Har ikke vært uten vann uanmeldt heldigvis. Har fått sms eller melding i posten når de har planlagt arbeid i området og må stenge vannet, og det har vel skjedd oss 2-3 ganger etter at vi flyttet til byen vi bor i nå.
![]() |
#6 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Vi er uten vann hver gang strømmen går (sist uke, for eksempel) siden vi har egen brønn med pumpe. Det har ikke vært så galt de siste årene, men de første åra vi bodde her, var det mange ganger årlig.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Den gangen det tok tre dager var det beinkaldt, og det frøys og sprakk om hverandre mens de gravde.
![]() |
![]() |
#9 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Jeg kan i grunnen ikke huske å ha vært uten vann noen gang.
![]() |
![]() |
#10 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Her har vannet aldri vært borte,og heller ikke strømmen,eller,med unntak av tre kvarter i sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?
Det var derfor vi tok helgen hos mine foreldre den gangen. Det var helt håpløst, med sterilisering av flasker og pumper og i det hele tatt.
![]() |
![]() |
#13 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?I løpet av de 11 årene vi har bodd her, så har det to ganger vært avstengt pga spyling av rør i området.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Da vi bodde i firemannsbolig hendte det at vannet i huset ble stengt, hvis noen skulle utføre rørleggerarbeid i leiligheten sin. Jeg kan ikke huske at vannet har vært stengt utover det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Øyboer
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?1 gang på 3år. Da oppdaga vi at vi måtte ha litt varme på i yttergangen hvor vannledningen kommer inn. Nå står det på 16grader der og det har aldri vert et problem igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Det har aldri skjedd tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Aldri? Eller jo, den gangen vi måtte skru av hovedkranen fordi vi hadde saget i et rør.
![]() |
#18 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Aldri som jeg kan huske.
![]() |
#19 |
Unik
|
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Kvar gong det er tørt over ein lengre periode. Eller blir så kaldt at røret frys. Slik som sist vinter, me var uten skikkelig vatn i nokre månader.
Nobody is perfect. My name is Nobody. Sist redigert av Hjertensfryd : 05-12-11 kl 09:44. Årsak: La til litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?Oi det hørtes ille ut. Det er slikt jeg forbinder med egen brønn, ikke når man er knyttet til det kommunale nettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|