|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?De skal bytte vindu på kjøkkenet til uken og jeg benytter anledningen til å male kjøkkenet. Skal bestille på flugger.no men er litt usikker på farge. Jeg har nå egghvit men ønsker egentlig en litt mer "hvitere" vegg. Jeg synes egghvit er litt for gult, skulle gjerne vært foruten dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Latte? Den er ganske hvit
![]() |
#4 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Vi malte nettopp en gang helt hvit, og det ble bra, men i den gangen er det lite lys, og gangen er smal. Jeg synes latte er ganske beige, vi har den på stua.
![]() |
#5 |
anglofil
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Latte er mer beige ... jeg ønsker en så nøytral som mulig hvitfarge, helst uten noe gult eller grått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Chi er hvitere enn ferdiigmalt listverk og denslags. Altså hvitere enn egghvit.
![]() |
#7 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Chi, ja. Men det er som Mjau sier, det blir jo hvitere enn listene.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Letthet. Vi har den på listverket, og den er hvitere enn de Eggehvite veggene.
![]() |
![]() |
#10 |
anglofil
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Chi skal jeg sjekke ut. Den er uten gråtone i seg? Ser på veggene nå og egghvit er altfor gul-kremaktig. Jeg vil ha en helt varm hvitfarge uten noen andre fargetoner i seg. Råhvit som jeg har på veggen i stuen er altfor kald til kjøkkenet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Ferdigmalte lister er i bomull, ikke eggehvit. NCS-koden er S0502-Y. Jeg synes den er ørlite mindre gul og mindre "skitten" enn vanlig eggehvitt, som vi hadde i den forrige leiligheten. Vi har faktisk malt alle rom i det nyinnkjøpte huset i S0502-Y, men det er ingen rom med voldsomt lys. Helst ville jeg hatt helhvitt, men det ville medført at vi måtte malt alt av listverk i tillegg.
![]() |
#13 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Nå er det Bomull, ja, men det var egghvit før...
![]() |
#14 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Kupper tråden litt jeg. Lillebror sitt rom skal males og listverket er i bomull. Hvilken hvitfarge passer best til det, er det like greit å male bomull? Jeg syns egentlig den er litt for gul, men samtidig er det ikke fint med hvite vegger og "gult" listverk.
![]() |
#15 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Smash, jeg ville foreslått Refleksjon igjen. Vi har Bomull på lister og Refleksjon på vegger. Fint! Også vil den stå veldig fint til lyseblått.
![]() |
#16 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Da vi skulle velge hvitfarge og landet på chi, så var kriteriene at den ikke skulle brekke til for gult, ikke til rosa, og ikke til blått. Den er veldig nøytral altså.
![]() |
#17 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?Ang barnerommet ville jeg nok sammenliknet forskjellige hvitfarger med bomullsfargen. Og jeg hadde nok endt opp med noe som går mot grått. Særlig om han skal dekorere med litt kaldere farger.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?
Mulig den har endret seg? Jeg malte med latte for ti år siden i gangen, og den er absolutt helt hvit... Ikke noe beige i den jeg brukte. Har caffe latte i rommet ved siden av, og den er jo veldig beige...
![]() |
#19 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?S0500-n er virkelig knallfin!
![]() |
#20 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Egghvit - tips til en farge som er litt hvitere?
Da skal jeg sjekke ut den. Tusen takk!
![]() |
|
|