|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Vask av keramisk toppHva vasker dere keramisk topp med? Svigermor har skremt meg med at den ikke tåler noe annet enn zalo, stemmer dette? Har sånn polering, og kjøpte en gang en vask spesielt beregnet til ovnen, men tåler den Bang? Jif? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vask av keramisk toppJeg har brukt det meste bortsett fra skurekrem på min og den er like fin, 9 år etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vask av keramisk toppDu trenger ikke noe særlig annet enn vann og zalo og sånn polering.
![]() |
#4 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Vask av keramisk toppVi bruker denne: http://www.stekepanner.no/rengjoring...al-stein-800-g
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vask av keramisk toppJeg har et eget vaskemiddel som er spesielt til keramisk topp, men bruker det veldig sjelden. Det er en induksjonstopp så den er veldig lett å holde ren, ting brenner seg jo ikke fast. Så stort sett bruker jeg bare vann med bittelitt Zalo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Vask av keramisk toppMener å ha hørt at man helst ikke skal bruke zalo og dets like på keramisketopper. hvorfor vet jeg ikke helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Vask av keramisk toppJeg brukte bare keramikkrens da jeg hadde keramisk topp. Det viktigste er egentlig å ikke bruke den hvis den ikke er helt ren, fordi hvis man bruker den når den er skitten ( fastbrent fra forrige gang), kan det svi seg sånn at det er nesten umulig å få det bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vask av keramisk toppJeg bruker bare Jif ovn&grill på min. :enkel: |
![]() |
![]() |
![]() |