Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bra bok til gutt som blir 8

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 21:39   #1
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Bra bok til gutt som blir 8

Vi skal i bursdag til en gutt som blir 8. Vil gjerne gi han en bok i gave. Kan selvfølgelig spørre om råd på bokhandelen, men vil heller spørre her. Hvilke bøker elsker gutter i den alderen?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:42   #2
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bra bok til gutt som blir 8

En pingles dagbok, Rampete Robin, Harry Potter, div. faktabøker faller iallefall i smak hos min 8-åring.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:47   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Gutten min på ni sluker Rampete Robin på kort tid. PitbullTerje slo også an. Nifse Nella var tydeligvis ikke morsom nok, men tror den serien kan være fin for andre. Litt sånn Harry Potter inspirert. Maja og Lasses detektivbyrå og Monsteragentene, den siste serien var mest interessant for gutten min.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:52   #4
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Brødrene Løvehjerte

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:53   #5
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Takk for svar! Jeg tør ikke kjøpe Harry Potter. Familien er religiøs, og jeg vet ikke hva de synes om disse bøkene, så jeg vil ikke tråkke noen på tærne. Men kanskje Rampete Robin kan være noe ja.

Gammel 06-12-11, 21:53   #6
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Doktor Proktor

Gammel 07-12-11, 22:32   #7
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Uten tvil bøkene om Storm og Albrikt av Thomas Framnes
"Storm og Albrigt bygger en kassabil"
"Storm og Albrigt lærer å svømme"
"Storm og Albrikt drar dit pepperen gror"

Fantastisk morsomme bøker for både voksne og barn. Og ikke minst morsomme tegninger

Gummitarzan har vært en favoritt hos 8-åringen vår siden han var 6, den har vi lest utallige ganger!

Gammel 07-12-11, 22:48   #8
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Gutten min har kjøpt seg noen bøker i en serie som handler om fotball, fotballaget Froskene. Veldig artige for vår snart 8-åring.

Gammel 08-12-11, 08:02   #9
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Standard

For et luksusproblem, her har jeg jammen mye å velge i

Gammel 08-12-11, 08:25   #10
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir veldig glad når gutten min får leseløvebøker som er morsomme.
Otto Monster slår veldig an her.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 08:42   #11
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnebøkene til Roald Dahl er hurra-bøker her i huset. For både små og store.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 08:48   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa (snart 7) og jeg liker Doktor Proktor. Det er en del humor der som hun egentlig er litt liten til, så den går fint til en 8-åring også.

Gammel 08-12-11, 08:54   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Gutten min er svært lite leseinteressert men RAmpete Robin-bøkene har vært pop.
Nå leser han en av En Pingles Dagbok og han sier selv at den er morsom og han legger seg frivillig i sengen for å lese i boken..

Gammel 08-12-11, 15:32   #14
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Standard

Nå har jeg kjøpt Rampete Robin i lettlest-utgave sånn at det er lett for han å lese selv. Håper det faller i smak, men ellers er det jo heldig vis lett å bytte bøker

Tusen takk for tips alle sammen, skal huske på de andre bøkene til en dertil egnet anledning. Kjenner mange gutter på den alderen der.

Gammel 08-12-11, 15:37   #15
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Trenger også noen tips, så følger litt med i denne tråden

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 16:31   #16
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ser du har kjøpt bok, men må bare si at Doktor Proktor bøkene er bra.

Tenk i fjor, svogeren min kjøpte siste Nesbø boka til sin far i julegave, men den siste boka var ikke om Harry Hole som svogeren min trodde, det var en Doktor Proktor bok....

Gammel 11-12-11, 23:46   #17
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min gutt på snart 8 liker Kimura-bøkene. Jeg har lest de 4 første for ham go nå leser han så vidt videre selv.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 00:03   #18
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

I 3. Klasse her er Frans- bøkene populære. Fransbøkene er en serie med lettleste bøker m litt bilder i, og har mange bøker. De er frittstående tror jeg, ikke nødvendig, å lese dem i rekkefølge.

Ganske hverdagslige, almenne temaer for barn i den aldersgruppa. P.t. Leser vi Frans feirer jul.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 13:05   #19
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Min 8-åring elsket bøkene om Dragetreneren.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.