|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva skal vi spise på tur?Vi skal kjøre en fire timers biltur i morgen, potensielt i full storm. Reiser i beste middagstid, og må rekke en ferge så har ikke tid til å spise FØR vi reiser. Men jeg har fri, og kan mekke noe etter massasjetimen min
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva skal vi spise på tur?Noe ferske baguetter med godt og mye pålegg som f.eks. kylling, egg eller pepperskinke/ost/remulade? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva skal vi spise på tur?Å stoppe på Statoil og kjøpe en pose sjokoladeboller blir aldri feil når man er på biltur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Sv: Hva skal vi spise på tur?Ja det må vi, men det blir i tillegg. Må ha middag!
![]() |
#6 |
tankefull
|
![]() Sv: Hva skal vi spise på tur?Jeg har av og til stekt pannekaker med bacon som vi har spist på tur. Har hatt med tørkerull og fuktige kluter å vaske hendene med etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hva skal vi spise på tur?Jeg pleier alltid å lage vårruller når vi skal ut på langtur.
![]() |
#11 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva skal vi spise på tur?Baguetter med omelett er veldig grei nistemat.
![]() |
#12 |
Unik
|
![]() Sv: Hva skal vi spise på tur?Dersom de skal eta mens de kjører ville eg gått for horn med noko inne, eller tilsvarande. Det griser ikkje så lett. Wraps og slikt ser eg for meg at ting fort kan detta ut og bli grisete.
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal vi spise på tur?Pizza eller pizzasnurrer har vi med oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal vi spise på tur?Brødskiver med karbonader (gjerne delt i to) fungerer kjempegodt hos oss. Da kan du ha løk (jeg steker gjerne litt på forhånd, og legger på kald), ketchup og sennep under karbonaden om du vil |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva skal vi spise på tur?Eg bakar tacoboller til slike turar då dei er enkle å spisa, og gode når dei er kalde. God morgen yogurt er også standard, berre stapp kalde yogurtbeger ned i ein stor ullsokk som du ikkje har kjølebag med. Oppskåren frukt/ grønnsaker og vatn, og dei obligatoriske sjokoladebollene. 4 timar går i grunn raskt, i alle fall med mine born i bil. Velsigna med synestdetergreitogkøyrebilitimevis- ungar.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Hva skal vi spise på tur?Ja fire timer går raskt, halvannen er ferge og vi kan spise på fergen. Men vil ikke kjøpe den skitdyre og ikke særlig gode fergematen.
![]() |
|
|