Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når kjøper du inn ribba?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-11, 11:40   #1
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Når kjøper du inn ribba?

Ja, hvordan gjør du det, sånn rent praktisk?
Tar du sjansen på å vente til bittelille julaften, og satser på at de har fersk ribbe i butikken da? Eller kjøper du fersk nå, og legger i fryseren? Eller tar du bare en fra fryseren på butikken?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 11:45   #2
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kjøper du inn ribba?

Jeg har gått på en smell før, så nå kjøpes frossen ribbe inn i god tid.
Jeg foretrekker ribbe som er fryst fra produsentens side foran å kjøpe fersk og fryse selv.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 11:50   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør som Nextlife. Nå spiser vi ikke julaftensmiddag her, så jeg skal bare ha ribben til pålegg og kanskje en romjulsmiddag, kanskje jeg hadde kjøpt fersk om jeg skulle hatt julemiddagen. Men ikke bittelille julaften nei, det har jeg brent meg på før.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:10   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte i går og har frosset den.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:17   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestiller i nær-kjøttdisken så jeg kan hente en fersk ribbe 22. desember.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:31   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer. Vanligvis har vi kjøpt fersk ribbe i ferskvaredisk, men etter å ha panikkjaktet på ribbe 22. desember, så foretrekker vi nå å være litt tidlig ute og heller fryse ribba. I fjor fikk vi levering fra gård, og da kom ribba i frosset tilstand noen dager før jul. Veldig greit.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:34   #7
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Svigermor står for ribba, jeg kjøper julepølse... Og så har vi begynt å steke ribbe første dag her hjemme. Den har vi kjøpt inn sammen med alt det andre et sted mellom 20. og 23. desember....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:35   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestiller den i en eller annen ferskvaredisk, og avtaler henting 21. desember. Og så har jeg frossen ribbe i frysen, i tilfelle noe skulle skjære seg.

Gammel 11-12-11, 12:41   #9
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Jeg har alltid kjøpt frossen ribbe i god tid. Også i år. Kjøpte den før helga.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.