Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Køkultur

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 20:19   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Køkultur

Jeg anser meg som en høflig person som ikke sniker i køen på butikken og tilsvarende. Jeg legger merke til at mange synes det er greit å snike foran andre som har stått og ventet på tur lengre om bare muligheten byr seg. Det er la oss si feks når det er en kasse åpent og køen begynner å bli lang slik at de åpner kasse 2. Da raser gjerne de som står helt bakerst frem for å få betalt sine varer i steden for å la de som står lengre fremme i køen gå over dit først.

I dag opplevde jeg for 2. gang på samme butikk at folk bryr seg fint lite om andre i kø, de nærmest lukker øynene og går rett forbi. Dette var på en bokhandel. Det er 2 kasser som er åpen, men bare 1 kø, vi står sånn omtrent midt i mellom kassene slik at nestemann kan ta kassa som blir ledig uavhengig av hvilken det er. Så kommer det to voksne personer bak meg. Da hører jeg damen si at de skal gå frem til kassen som straks blir ledig. Da svarer den yngre mannen at nei de må vente for at vi foran ønsker nok å gå frem til kassen først når den blir ledig. Dette gjentar de to ganger. Så streber hun frem, snur seg mot meg og sier: "Nei, her må man være frekk og freidig".

Vel, jeg holdt kjeft, men lar faktisk slike ting irritere meg en anelse noen ganger. Eller, vanligvis rister jeg bare på hodet over at folk er så utenksomme, men når det stadig gjentar seg og noen faktisk er så frekke at de sier det rett ut, da synes jeg det er vanskelig å ti stille.

Så, benytter du deg av muligheten for å snike deg forbi andre om du ser muligheten byr seg, eller venter du høflig til det blir din tur?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.