Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oppbevaring av marsipan

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-11, 15:00   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Oppbevaring av marsipan

Hvordan oppbevarer man best hjemmelagd marsipan med sjokoladetrekk? Jeg mener å huske at sjokoladen iblant kunne bli hvit/skjoldete hvis man har dem i kjøleskap ..? Kan oppbevaring i ca. 10 grader duge også, eller blir den dårlig da?

Gammel 18-12-11, 15:03   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaring av marsipan

Mamma pleide å oppbevare den i tette bokser på boden. Hvor mange grader det var der, vet jeg ikke, men kaldere enn ellers i huset, noe avhengig av hvor kaldt det er ute.

Gammel 18-12-11, 15:04   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

I magen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 15:04   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den nye varmepumpa bidrar vel dessverre til at boden ikke er hva den var. Kanskje jeg skulle sjekke temperaturen på loftet?

Gammel 18-12-11, 15:07   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hos Dragen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 15:09   #6
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

I magen til Dragen?

Jeg har heller aldri hatt oppbevaringsproblemer med marsipan.

Går ikke kjøleskap bra da? Da er det jo lett tilgjengelig også, sånn at man kan småspise til det er tomt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 15:09   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hos Dragen.

Nei, det tør jeg ikke, det første svaret ditt tatt i betraktning. (Og så må jeg ile til og vedgå at produksjonen ikke er så mye som igangsatt ennå, bortsett fra skålding av mandler, så jeg har en liten vei å gå. Fredagskvelden tilbrakte jeg googlende etter elektrisk mandelkvern, et produkt som later til å ikke eksistere. )

Problemet med kjøleskap er den tidligere erfaringen med skjolder, altså, pluss plassmangel.

Gammel 18-12-11, 15:10   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har den i kjøleskapet, men en kjølig bod går sikkert også bra. Mine har vært i kjøleskapet noen dager, og sjokoladen er like fin. Jeg tror mer at sjokoladen blir skjoldete hvis den har vært varmet til for høy temperatur eller det har kommet vann/damp i den.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 15:14   #9
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lurte på det samme for litt siden, men satte dem i kjøleskapet ettersom jeg ikke har bod inne i huset. Det har gått helt fint slik bortsett fra at det minker fortere da, når de er så lett tilgjengelig

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 17:15   #10
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Fredagskvelden tilbrakte jeg googlende etter elektrisk mandelkvern, et produkt som later til å ikke eksistere. )
.

Men du kan vel få mandelkvern til å sette på kjøkkenmaskin, i hvertfall Kenwood? Noen som har prøvd det?

Gammel 18-12-11, 17:24   #11
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg oppbevarer hjemmelaget "Bounty"-sjokolade i kjøleskapet, og de få eksemplarene som er igjen ser like fine ut ennå (det er to-tre uker siden jeg laget dem).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 18:53   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men du kan vel få mandelkvern til å sette på kjøkkenmaskin, i hvertfall Kenwood? Noen som har prøvd det?

Ja, det var de eneste variantene jeg fant. Da mannen kom hjem, viste det seg at kjøkkenmaskina vår har en slik funksjon.

Gammel 18-12-11, 19:31   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Mener de hadde en elektrisk en på Jernia da jeg kjøpte min gode, gammeldagse der her forleden dag altså.

Gammel 18-12-11, 21:23   #14
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Fredagskvelden tilbrakte jeg googlende etter elektrisk mandelkvern, et produkt som later til å ikke eksistere. )

Og i tilfelle noen andre lurer, jeg har kvernet mandler til marsipan med vanlig kjøttkvern, og det går helt fint. Samme med mandler til kransekakemasse. Man kan derimot ikke hakke mandler til kransekakemasse på foodprosessor, da blir deigen helt rar.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 21:39   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tro at marsipan fint kan oppbevares i romtemperatur?

(Jeg er så marsipanglad at jeg ikke har videre erfaring med marsipan og lagring...)

Gammel 18-12-11, 23:49   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg fikk skvist det inn i små bokser i kjøleskapet. Et lite skrytebilde (til forveksling likt fjorårets ):

Julebrev neste!

Gammel 19-12-11, 17:49   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fine de var!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 18:29   #18
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Åh, kjempefine!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:37   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Tusen takk!

Gammel 22-12-11, 18:34   #20
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Kjempefine

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.