|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Oppbevaring av marsipanHvordan oppbevarer man best hjemmelagd marsipan med sjokoladetrekk? Jeg mener å huske at sjokoladen iblant kunne bli hvit/skjoldete hvis man har dem i kjøleskap ..? Kan oppbevaring i ca. 10 grader duge også, eller blir den dårlig da?
![]() |
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Oppbevaring av marsipanMamma pleide å oppbevare den i tette bokser på boden. Hvor mange grader det var der, vet jeg ikke, men kaldere enn ellers i huset, noe avhengig av hvor kaldt det er ute.
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Oppbevaring av marsipanDen nye varmepumpa bidrar vel dessverre til at boden ikke er hva den var.
![]() |
![]() |
#6 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Oppbevaring av marsipanI magen til Dragen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Oppbevaring av marsipan
Nei, det tør jeg ikke, det første svaret ditt tatt i betraktning.
![]() |
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Oppbevaring av marsipanJeg har den i kjøleskapet, men en kjølig bod går sikkert også bra. Mine har vært i kjøleskapet noen dager, og sjokoladen er like fin. Jeg tror mer at sjokoladen blir skjoldete hvis den har vært varmet til for høy temperatur eller det har kommet vann/damp i den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Einsam
|
![]() Sv: Oppbevaring av marsipanJeg lurte på det samme for litt siden, men satte dem i kjøleskapet ettersom jeg ikke har bod inne i huset. Det har gått helt fint |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Audacious
|
Men du kan vel få mandelkvern til å sette på kjøkkenmaskin, i hvertfall Kenwood? Noen som har prøvd det?
![]() |
#11 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av marsipanJeg oppbevarer hjemmelaget "Bounty"-sjokolade i kjøleskapet, og de få eksemplarene som er igjen ser like fine ut ennå (det er to-tre uker siden jeg laget dem). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
Ja, det var de eneste variantene jeg fant. Da mannen kom hjem, viste det seg at kjøkkenmaskina vår har en slik funksjon.
![]() |
![]() |
#14 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og i tilfelle noen andre lurer, jeg har kvernet mandler til marsipan med vanlig kjøttkvern, og det går helt fint. Samme med mandler til kransekakemasse. Man kan derimot ikke hakke mandler til kransekakemasse på foodprosessor, da blir deigen helt rar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
By the Sea
|
![]() Sv: Oppbevaring av marsipanJeg vil tro at marsipan fint kan oppbevares i romtemperatur?
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Oppbevaring av marsipanJeg fikk skvist det inn i små bokser i kjøleskapet. Et lite skrytebilde (til forveksling likt fjorårets
![]() |
![]() |
#20 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av marsipanKjempefine |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|