Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Julesjuskespørsmål

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-11, 11:51   #1
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Rødme

Julesjuskespørsmål

Jeg kjøpte en ferdig krydret og vakuumpakket ribbe i ferskvaredisken på Meny. Denne heiv jeg i fryseren, og i dag tidlig husket jeg å ta den opp. Nå ligger den i kjøleskapet. Skal jeg ta den ut av plasten? Krydre litt ekstra?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 11:53   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesjuskespørsmål

Jeg fikk høre her inne at de ferdigkrydrede trenger å krydres litt mer, så jeg skal krydre min i kveld, legge den i aluminiumsfolie og så steke den i morgen kveld (varmes i panne på julaften).

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 12:10   #3
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Hm. Ok. Og svoren blir sprø når du varmer den opp igjen?
Jeg tror jeg tar den ut av plasten, gnir inn med litt ekstra pepper og dytter inn noen nellikspiker. Men vet ikke om jeg tør salte mer, gjør du det, Divine?

Gammel 22-12-11, 12:13   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Hm. Ok. Og svoren blir sprø når du varmer den opp igjen?
Jeg tror jeg tar den ut av plasten, gnir inn med litt ekstra pepper og dytter inn noen nellikspiker. Men vet ikke om jeg tør salte mer, gjør du det, Divine?

Jeg har aldri kjøpt ferdigkrydret før, men det var noen her inne som sa at det var for lite smak, så jeg skal både ha på mer salt og pepper. Men jeg snakker altså ikke av erfaring, så jeg bare gambler.

Når det gjelder svoren, så holder den seg sprø når det varmes opp, ja. Men varmen må ikke være for svak.

Sier mamma. Som jeg ringte senest i går for å spørre om nettopp dette.

Gammel 22-12-11, 12:17   #5
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sier mamma. Som jeg ringte senest i går for å spørre om nettopp dette.

Tenkte jeg skulle prøve å la være å ringe mamma i år. Derfor spør jeg FP-orakelet isteden.

Gammel 22-12-11, 12:17   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg må være verdens mest uselvstendige toogførtiåring.

Gammel 22-12-11, 12:35   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg salter den ferdigkrydrede også i tillegg. Både salt og pepper. Jeg liker ikke den grove pepperen som er fra butikken (der jeg har kjøpt i alle fall), så jeg skyller ribba i kaldt vann og gnir den ordentlig inn med salt og pepper igjen. Noen lurer på da hvorfor i alle dager jeg skal kjøpe ferdig krydret ribbe? Jo det er fordi at da kan jeg fikse dette samme dagen når vi plutselig finner ut at vi skal ha ribbemiddag den dagen. Trenger ikke å planlegge flere dager i forkant.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 12:44   #8
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg må være verdens mest uselvstendige toogførtiåring.

Jeg er bare 35, og har allerede startet løsrivelsesprosessen.

Gammel 22-12-11, 16:51   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigermor har kjøt ribbe til oss. Ferdigkyrydret fra Rema. Burde jeg ta den opp av fryser i dag?

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 16:55   #10
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Svigermor har kjøt ribbe til oss. Ferdigkyrydret fra Rema. Burde jeg ta den opp av fryser i dag?

Ja. Det sa Menydama til meg.

Gammel 22-12-11, 16:58   #11
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Svoren blir sprø når den varmes opp, ja. Så fremt svoren ble sprø når den ble stekt. Og den må IKKE dekkes til før den er helt avkjølt!

Jeg har ikke peiling på ferdigkrydrete ribber.

Tok min opp av fryseren i går og krydret den idag. Hadde ikke skadet om jeg fikk krydret den i går kveld allerede, men nå ble det nå ikke sånn i år.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.