|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() JulesjuskespørsmålJeg kjøpte en ferdig krydret og vakuumpakket ribbe i ferskvaredisken på Meny. Denne heiv jeg i fryseren, og i dag tidlig husket jeg å ta den opp.
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: JulesjuskespørsmålJeg fikk høre her inne at de ferdigkrydrede trenger å krydres litt mer, så jeg skal krydre min i kveld, legge den i aluminiumsfolie og så steke den i morgen kveld (varmes i panne på julaften).
![]() |
#3 |
kissable
![]() Sv: JulesjuskespørsmålHm. Ok. Og svoren blir sprø når du varmer den opp igjen?
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Julesjuskespørsmål
Jeg har aldri kjøpt ferdigkrydret før, men det var noen her inne som sa at det var for lite smak, så jeg skal både ha på mer salt og pepper. Men jeg snakker altså ikke av erfaring, så jeg bare gambler.
![]() |
#5 |
kissable
![]() Sv: Julesjuskespørsmål
Tenkte jeg skulle prøve å la være å ringe mamma i år.
![]() |
#7 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulesjuskespørsmålJeg salter den ferdigkrydrede også i tillegg. Både salt og pepper. Jeg liker ikke den grove pepperen som er fra butikken (der jeg har kjøpt i alle fall), så jeg skyller ribba i kaldt vann og gnir den ordentlig inn med salt og pepper igjen. Noen lurer på da hvorfor i alle dager jeg skal kjøpe ferdig krydret ribbe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: JulesjuskespørsmålSvigermor har kjøt ribbe til oss. Ferdigkyrydret fra Rema.
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: JulesjuskespørsmålSvoren blir sprø når den varmes opp, ja. Så fremt svoren ble sprø når den ble stekt. Og den må IKKE dekkes til før den er helt avkjølt! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|