Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Måtte ringe 113 fra sykehuset (AN.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-07, 08:51   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Måtte ringe 113 fra sykehuset (AN.no)

http://www.an.no/article2667905.ece

Gammel 22-03-07, 09:04   #2
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Måtte ringe 113 fra sykehuset

Kjenner ikke til denne historien, men har opplevd mye rare klager fordi folk forventer at alt skal bli bra når de kommer på sykehus. Men det er jo ikke alt det går an å fikse, og noen fortsetter å ha smerter, og noen blir aldri friske. Sånn er det dessverre.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 09:18   #3
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke overrasket.
Mange avdelinger ved sykehuset er mildt sagt elendige på smertelindring, og noen ganger kan det virke som man tror at det bor en potensiell narkoman i enhver pasient.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 20:54   #4
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg er ikke overrasket.
Mange avdelinger ved sykehuset er mildt sagt elendige på smertelindring, og noen ganger kan det virke som man tror at det bor en potensiell narkoman i enhver pasient.

Jeg jobber på kirurgisk avd, og velger å tro på pasienten når vedkommende gir uttrykk for smerter. Så lenge de har smerter, blir de selvfølgelig ikke narkomane, og vi passer på at de trapper ned på smertestillende til de skrives ut. På kir avd er vi selvfølgelig svært fokusert på smertelindring, men det bør gjelde på medisinske avd også. Synes det er helt umenneskelig å ikke ta pasienter på alvor i forhold til smerter, og at det høres ut som personalet i den nevnte situasjonen ikke gjorde jobben sin!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 20:58   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gamle mennesker er da flinke til å klage også, til tross for god hjelp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:00   #6
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pasienten lå innlagt kirurgisk avdeling. Det kan ha vært travelt i avdelingen og det kan ha vært kommunikasjonssvikt mellom pleiere og pasienten.

En slik sak har jo også alltid to sider og i denne er det kun den ene parten som uttaler seg, noe som også preger nyheten.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:17   #7
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Her har man saken fra en side. Jeg går ikke på den jeg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:20   #8
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Her har man saken fra en side. Jeg går ikke på den jeg.

Utdrag fra AMK-loggen viser at han faktisk ringte altså. Det stod i Nordlys i dag. (vet ikke om det var det du mente med at du ikke går på den)

Gammel 22-03-07, 21:21   #9
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Gamle mennesker er da flinke til å klage også, til tross for god hjelp.

Jeg har en kollega som opplevde noe lignende. Han hadde vært ute på representasjon for firmaet og tatt noen pils. En nyrestein blokkerte urinrøret og han hadde et helvete. Det endte med at de stakk hull rett inn i blære for at han skulle få tømt seg. Jeg forsto på han at det var skikkelig vondt. Det er ikke bare klaging.

Gammel 22-03-07, 21:24   #10
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Utdrag fra AMK-loggen viser at han faktisk ringte altså. Det stod i Nordlys i dag. (vet ikke om det var det du mente med at du ikke går på den)

Det jeg mente var at det ligger nok mye bak som ikke har kommet frem i artikkelen.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:25   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det minner meg om da jeg var på føden. Mannen var ute for å kjøpe noe mat, og jeg hadde akkurat fått epidural, og rakk ikke fram til snoren for å kalle på noen. Så da ringte jeg fødeavdelingen fra mobilen.

Stakkars mann som hadde så sterke smerter.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:31   #12
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Det jeg mente var at det ligger nok mye bak som ikke har kommet frem i artikkelen.

Ja, det er jeg helt klart enig med deg i!

Gammel 22-03-07, 22:57   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg har en kollega som opplevde noe lignende. Han hadde vært ute på representasjon for firmaet og tatt noen pils. En nyrestein blokkerte urinrøret og han hadde et helvete. Det endte med at de stakk hull rett inn i blære for at han skulle få tømt seg. Jeg forsto på han at det var skikkelig vondt. Det er ikke bare klaging.

Jeg kjenner en som kjenner en som kjenner en gammel mann som bare klager.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.