|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Brøstmælkfabrikken AS
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romSigner oppropet i linken under her!
![]() |
#2 |
frakoblet
|
![]() VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom!!Jeg vet ikke helt, jeg. "Mødre skal ikke være nødt til å sitte inne i sine hjem under hele ammeperioden. " Denne var litt drøy og henger på ingen måte sammen med kravet om å kunne slenge frem puppen overalt på kaféer og restauranter. For all del - jeg ser ikke problemet med puppemating i offentlighet, men jeg vet ikke om jeg syns det er riktig at en restauranteier skal bli tvunget til å godta at pupper flyr mellom ørene hvor som helst inne i restauranten. Det går an å være fleksibel og bruke hodet - det gjelder også de ammende.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romFinnes det steder som forbyr amming, siden noen mener det er påkrevd med en ammelov? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Brøstmælkfabrikken AS
![]() |
![]() Sv: VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romDet er kafèer som vil forby amming ja. Det er det vi vil ha en lov mot. Greit at man kan være diskret når man ammer, men det er jo rett og slett diskriminering å utestenge ammende mødre!
![]() |
#5 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom!!Jeg signerer! Helt klart!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romHar kaféene lov til å forby amming da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Signerer opprop + amor |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
intro
|
![]() Sv: VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romJeg sitter selv midt i dette nå, ettersom jeg fullammer jenta mi på 5 måneder, men jeg synes ordlyden i oppropet var litt sutrete og dröy. For meg er det helt greit dersom noen kafeer ikke önsker ammende mödre velkommen - da går jeg heller et annet sted. Her i Sverige er det mange serveringssteder som nekter folk å ta med barnevogn inn; jeg synes det er mer begrensende. Jeg foretrekker å legge igjen pengene mine et sted der både babyen og jeg er velkomne.
![]() |
![]() |
#9 |
Skrekkøgle
|
![]() Skriv underJeg er veldig enig i at man ikke bør forby mødre å amme sine barn, men som MokkMokk har jeg også sett en del ekstreme tilfeller. Desverre er det disse ekstreme tilfellene, som alltid skriker opp om at man "må få amme hvor man vil", og fortsetter å sitte der og sprute morsmelk på andre, omtrent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Brøstmælkfabrikken AS
![]() |
![]() Sv: VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romHer er en link til likestillingsombudets side.
![]() |
#13 |
Brøstmælkfabrikken AS
![]() |
![]() Sv: Skriv under
Kanskje en modde kan fjerne de utropstegnene da?
![]() |
#14 |
Leser
|
![]() Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romJeg er uenig i oppropet. Så lenge uteplasser får lov til å sette aldersgrenser på 30 år, dresskode etc så må de også få lov til å forby amming. Hadde oppropet klaget på at amming var forbudt i det offentlige rom hadde det vært en helt annen sak.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 22-03-07 kl 10:11. Årsak: la til: forbudt i det offentlige rom |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Leser
|
![]() Sv: VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom
Hvis du skal ha en lov mot dette kommer du også til å innkludere andre forbud/påbud som kafeer setter. Eks ta med sykkel inn. Skal det være lov å forby å ta med sykkel inn, men ikke barnevogn?
![]() |
#16 |
Leser
|
![]() Sv: VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom
I realiteten er det mange kafeer som er forbudt for handicappete fordi det ikke er noe påbud for private å tilrettelegge forholdene for handicappete. Hvis du sitter i rullestol og døra er for smal er du like effektivt utestengt som om det sto et forbudsskilt der.
![]() |
#17 |
Brøstmælkfabrikken AS
![]() |
Det er da litt forskjell på en sykkel og en baby som trenger mat..
![]() |
#18 |
Leser
|
Poenget er at jeg tror at privateide uteplasser kan sette de reglene de vil. Hvis du ønsker å overstyre den rettigheten så må også syklister (som av og til betaler 20.000,- for sykkelen sin.
![]() |
#19 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Dette signerer jeg.
![]() |
#20 |
Pirkete
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige romGjennom to ammeperioder har jeg aldri opplevd dette som et reelt problem. Om jeg hadde vært på en kafé der jeg hadde følt meg ukomfortabel med å amme, tror jeg jeg ville valgt å gå et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|