|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Hva skal jeg lese mens jeg venter på George Martin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese mens jeg venter på George Martin?Jeg likte trilogien av Louis McMaster Bujold som blant annet består av The Hallowed Hunt. Det er ganske straight fantasy, i en verden som minner om Martins, med godt lagde personer (det siste er ett av mine primære krav i alle genrer). Og så kan jeg anbefale alt av Connie Willis, i grunnen; det er forsåvidt scifi, ikke fantasy, men ikke av den typen som primært handler om romskip.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 27-12-11 kl 12:17. Årsak: fikset stavefeil i et navn |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese mens jeg venter på George Martin?Jeg benytter enhver anledning til å anbefale den morsomste norske fantasy-boka jeg har lest, iallfall av nyere dato: Tilfeldigvis. Arial Footlights forhistorie av Silje E. Fretheim. Du som er akademiker vil helt sikkert sette pris på sjangerformen, som er en slags mockumentary med fotnoter.
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese mens jeg venter på George Martin?
Louis McMaster Bujold, Connie Willis og Silje Fretheim er notert. Sist redigert av Skilpadda : 27-12-11 kl 12:16. Årsak: fikset stavefeil i et navn |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva skal jeg lese mens jeg venter på George Martin?Doomsday Book!
![]() |
#7 |
geskjeftig
|
Jeg begynte på den da den kom. Det sier vel egentlig noe, bare det.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
Ja, det mener jeg stemmer. Jeg kjøpte en av dem tilfeldig, og oppdaget etter å ha lest den at det var nummer tre i en trilogi.
![]() |
|
|