|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Hva slags kaffe liker jeg?Jeg har fått kaffemaskin til jul. Med kapsler. Det viste seg at den som heter latte macchiato er veldig god. (Jeg liker egentlig ikke kaffe, men fikk det for meg at jeg skulle prøve en sånn.) |
![]() |
![]() |
#2 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?Hva heter maskinen din?
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?Jeg har en tassimo her hjemme. Men lurer på hva jeg kan be om ute i verden som jeg kanskje liker. |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?
Tenker du kaffe til maskinen din, eller til å drikke der og da?
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?En slags bruksanvisning i designerkaffe, er vel egentlig det jeg ser etter. |
![]() |
![]() |
#6 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?Da kommer jeg til kort dessverre....
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?Så de ulike greiene er en kaffe latte med en eller annen sirup? |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Nei, det er det ikke. Hvis du ikke er så glad i kaffesmaken er nok de ulike melkbaserte kaffedrikkene best, også kan du evt. smaksette dem med ulike siruper. Aberet med siruper er at det blir veldig søtt. I de kapslene kan man kanskje få ulike smaker uten det søte?
I tillegg har du mocca, som er en latte med sjokoladesaus i.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?HM. Den her fyller et kjøkkenglass. Det blir tre lag pluss et lag hvitt skum på toppen. Hvitt nederst, så lys brun og mørk brun og altså hvitt skum igjen. |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?Den kapselen med kaffe heter espresso, ser jeg. |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?Da kan jeg prøve en latte med ekstra skum på kaffesjappe og se om det er godt. Jeg elsker chai latte ihvertfall. |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
Men det er jo te (evt. en sirup) lagd i melk melk, ikke kaffe.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?Det er latte det og. Du måkke forsmå latten, tally. |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?Latte Macchiato ser vel sånn ut lagvis med melk, kaffe og skum på en måte?
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?Ja, sånn som den øverste der så dette her ut. |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
Ja, det vil jeg tro. Men det er litt mer skum på latte macchiato enn vanlig latte da. I utgangspunktet.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags kaffe liker jeg?Og hvis jeg går på kaffesjappe så bestiller jeg en "Latte macchiato" også får jeg riktig? |
![]() |
![]() |
|
|