Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)
Mine huseiere liker å ta seg en fest innimellom, men de synes ikke det er så viktig å gi beskjed ned til meg slik at jeg er forberedt. Jeg har ved flere tilfeller ligget våken til festen oppe har vært ferdig. En gang endte jeg med å skru sammen Ikea-møbler til langt på natt til festen var over. De har kun varslet om fest en gang, det var etter jeg sendte en nokså kvass sms midt under en fest de ikke hadde sagt noe om
Romjula er visst intet unntak. Det er godt med liv oppe og musikken begynner å skrus opp. De har juleferie virker det som og synes da det er greit med fest midt i uka. Jeg derimot synes faktisk ikke er greit, romjul eller ikke. Jeg har fri i morgen, men det vet de ingenting om.
Det er lov å ha fest altså, men er det urimelig av meg å forvente at de varsler slik at jeg har muligheten til å ta med meg snuppa en annen plass å sove? Er det ok å ha høylydt fest midt i uka bare fordi det er jul?
Dette er et voksent par i slutten av 30 årene som har to barn som ligger og sover i samme hus.
|