|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er det i femkrydder?Hvor kjøper jeg det og kan jeg blande det selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva er det i femkrydder?Ja. Og jeg fant ut at det inneholder schezuanpepper, nellik, kanelstang, stjerneanis og fennikel. Alt det har jeg i skapet. Det skal ristes hver for seg i to minutter og knuses. Det gidder jeg ikke og håper man kan få kjøpt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva er det i femkrydder?
det er noe helt annet, er det ikke? Altså det inneholder ikke de samme krydderene pluss to til?
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er det i femkrydder?Jeg har en boks fra Mill&Mortar, kjøpt på en kafé som også selger litt krydder, te og mat. Alle typer krydder jeg har av det merket er veldig gode. Oppi kanelboksen ligger det biter av kanelstang, og de har også en veldig god med tørket og litt grov chili. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva er det i femkrydder?Fant på Meny! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er det i femkrydder?Jeg bruker det som regel i julemat slik som du, og til litt asiatiskinspirert kylling. Jeg lager en kyllingmarinade som er hverdagsutgaven av den du beskriver, med honning, soya og five spice. Den pensler jeg kyllingen med under steking.
![]() |
|
|