|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ekvilist
|
![]() Bøker lest i 2012Da er leseåret 2011 snart over. Godt nytt leseår!
![]() |
#2 |
One of These Days
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Jeg har samme målsetning for 2012 som jeg hadde for 2011. Tenkte jeg skulle lese 104 bøker på 52 uker i 2011, og det klarte jeg av ulike årsaker ikke. Jeg er ikke helt i hundre nå på starten av 2012, men håper å kunne klare det allikevel. I 2011 leste jeg mange bra bøker, bl.a. Shantaram og Vindens skygge. Tror jeg endte på 70 bøker til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Mitt mål er å bli flinkere til å skrive opp bøker jeg har lest. Og da kanskje denne tråden gir meg et lite spark bak?
![]() |
![]() |
#4 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker lest i 2012Mitt mål er å lese 12 bøker i løpet av 2012. Minst to på engelsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Jeg håper å få lest litt skjønnlitterært i 2012, inniblant alt pensum jeg skal pløye gjennom. Jeg vet at å slappe av med en bok gir meg overskudd, så jeg ønsker å prioritere det. Det blir ikke like mange som foregående år, men jeg får satse på kvalitet.
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012I 2011 hadde jeg som mål å lese 60 bøker. Det klarte jeg ikke, det ble med 50. Jeg føler allikevel at jeg har lest like mye som i 2010, da jeg leste 100 bøker. Bøkene har bare vært fysisk tykkere og innholdsmessig tyngre. For ikke å snakke om at noen av bøkene var tykke og engelske. Da går det treigt, gitt.
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker lest i 2012Jeg har en haug med bøker liggende på vent, og jeg gleder meg til å sette igang
![]() |
#8 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker lest i 2012Jeg tror mitt lesemål for 2012 skal være å lese minst en "ordentlig" bok pr fantasybok/serie. Jeg pløyer igjennom ufattelig mange sider fantasy pr år, og elsker å lese det, men har lest mye flere andre bøker i 2011 og kost meg masse med det. Tror den beste boka jeg leste i 2011 var En dåre fri. En flott og viktig bok om å ha psykisk sykdom. Virkelig sjelsettende, spesielt for meg som jobber med psykiatriske pasienter i det daglige.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Eg endte på 44 bøker, og det er vel ganske bra til å vera meg. I år set eg som mål å lesa 50, så får vi sjå om eg klarer det. Den beste boka eg leste i fjor? Det var nok Idas dans av Gunnhild Corwin. Anbefales ikkje å lesa den i offentlege rom, då menneskene rundt deg muligens bekymrer seg for om du held på å få samanbrudd.
![]() |
#10 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Jeg er gjerne med videre. Disse trådene hjelper meg til å lese ferdig bøker. For meg som ofte holder på med flere bøker samtidig kan det være en utfordring, men når jeg skal skrive det opp, så må jeg også lese ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Mitt mål for 2012 er delvis å lese fleire klassikarar og delvis å lese fleire bøker av forfattarar frå "resten av verda". Eg har nemlig ein tendens til å stort sett lese norsk, svensk, britisk og amerikansk samtidslitteratur. I tillegg har eg eit par prosjekt gåande, eg forsøker sakte men sikkert å lese meg gjennom lista over nobelprisvinnarar og 1001-bøker-lista (http://boklesebloggen.blogspot.com/p/1001-bker.html) Ikkje fordi det er eit mål i seg sjølv, men fordi eg synest lister er morsomme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Januar
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 01-02-12 kl 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Jeg blir med her, selv om antall bøker per år sjeldent har oversteget 10-12 per år siden jeg fikk barn. Jeg leser utelukkende på senga om kvelden, og siden jeg alltid legger meg altfor sent, begrenser det seg hvor langt jeg kommer før jeg sovner.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Nå har jeg også lagret 1001 lista, og skal gå løs på bøker derfra hvis jeg står fast i hva jeg skulle lese.
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Så utrolig mange bøker dere får lest. Mitt mål for 2012 er å lese 24 bøker, og jeg tror egentlig at det er litt optimistisk. Jeg har akkurat begynt på 1Q84 av Murakami, og den er jo ikke akkurat tynn.
![]() |
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012
Nei, men ho er så vanskeleg å leggje frå seg, at det kan fort bli ein del sider i slengen, likevel. Eg gleder meg til siste delen kjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Jeg ser av de tidligere listene mine at antall bøker pr år ligger stabilt et sted midt på 30-tallet. Artig å se, jeg trodde det var flere før jeg begynte å føre liste, men jeg har ikke noen ambisjoner om å øke, bare et ønske om å lese gode bøker hele tiden. Det er vidunderlig å lese en forfatter for første gang, elske boken og vite at det er mer der det kommer fra.
![]() |
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Jeg har samme målsetning om 24 "skikkelige" bøker hvert år. I fjor greide jeg det ikke og landet på 15. Det var 15 bøker jeg er veldig glad over å ha lest i det minste, så da får jeg heller prøve å greie 24 i år. Med "skikkelige" bøker mener jeg bøker jeg ikke har lest før og som fortrinnsvis er skrevet for voksne. Jeg bruker barne-ungdoms-ungpike-bøker som rekreasjonslesing hele tiden, og trenger å utfordre meg selv til å lese andre ting. Jeg vil helst lese en god del klassikere hvert år, og håper på 50% for i år.
![]() |
#19 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker lest i 2012Jeg leste 25 bøker i fjor, det var akkurat det jeg hadde som mål. Litt lesetørke for tiden, men satser likevel på samme mål som i fjor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Bøker lest i 2012Jeg hadde ikke noe mål for lesingen i fjor. Jeg var usikker på om jeg klarte å lese noe særlig, men det ser ut som om lesing går greiere enn å se på tv. Det ble derfor 110 bøker i fjor. Det var en grei variasjon i hva slags bøker jeg leste og jeg prøvde meg på krim, noe jeg trodde jeg ikke likte. Jeg ble positivt overrasket over de bøkene jeg leste og tror nok jeg kommer til å lese noen krimbøker i år og.
![]() |
|
|