Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæremeis

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-07, 19:58   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bæremeis

hva kan du anbefale ?

Bergans 2300 Kids Trekking eller
Norrøna 0023 Integral ?

andre typer?

Gammel 22-03-07, 20:18   #2
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: bæremeis

Er du sikker på at det er en meis du vil ha? Det er hundre ganger bedre å bære i Ergo eller Patapum.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 20:26   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bæremeis

Vi har i allefall ei Norrøna meis, men den er vel fem år gammel. God å bære og enkel å ta av og på

Gammel 22-03-07, 20:32   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier det samme: Patapum er mye bedre og bære (Jeg kaller bæremeisen for bærebeist for den er vanskelig å få stilt inn)

Minuset med meis er det at den er vanskelig å få stilt inn - og det blir slik at den som begynner å bære må bære hele veien, rett og slett fordi det er sånn styr å stille inn. - Jeg blir aggresiv når jeg bærer i meis ennå jeg har ok rygg

Det som er positivt med meis er at det er greit når man er ute og går i regnvær - barnet og den som bærer kommer ikke så nært at man blir veldig våt og klam, og det er mulig å ha "tak" over meisen - noe som er greit om barnet sovner...

Vi har bergans juniors favoritt (2200)

Gammel 22-03-07, 20:36   #5
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Er du sikker på at det er en meis du vil ha? Det er hundre ganger bedre å bære i Ergo eller Patapum.

Skulle akkurat si det samme. I en MeiTai for eksempel, sitter barnet mer ergonomisk riktig. Samtidig som selve MeiTaien veier ingenting. Den koster atskillig mindre enn en bæremeis og kan bære like store unger uten problemer. Har ungen lyst å gå selv, trenger du ikke å slepe med deg en gedigen meis, men bretter sammen MeiTaien og ha den i lomma. (Hvis du har litt store lommer, that is )

Sorry for trådkupping, skulle bare informere i tilfelle du ikke var klar over at det finnes alternativer.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 20:53   #6
Solregn
Aktiv

Solregn sin avatar

Hvor: Oslo
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Jeg har lyst til å stille deg spørsmålet:
Hvorfor skal dere kjøpe bæremeis?

Dersom dere er friluftsmennesker som går lange turer i fjellet, og har behov for å både bære barnet, beskyttelse mot vær og vint, og kanskje også trenger å ha plass til litt "bagasje", ja da syns jeg at dere skal velge en bæremeis.

Hvis behovet ikke er akkurat det, men til litt mindre turer, da vil jeg henge meg på de andre her

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:35   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Abbonerer på tråden, for å se om det er noen som kommer med gode bæremeisforslag. Vi har lyst på bæremeis, og for vår nusk er det helt uaktuelt å sitte i Ergosele og lignende.

Gammel 22-03-07, 21:40   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vi har en fra Littlelife. Er superfornøyd, et genialt kjøp. Jeg har brukt den på tur, samt når jeg skal en tur på kjøpesenter. Slipper vogna, manøvrerer meg lettere rundt i butikker, samt at lillegutt elsker å sitte i den.

Han sitter veldig høyt, har god utsikt (det er vel en forskjell fra mei taiene). Det er oppbevaringsplass, og et lite "tak" som kan monteres.

http://www.littlelife.co.uk/

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:44   #9
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Sier det samme: Patapum er mye bedre og bære (Jeg kaller bæremeisen for bærebeist for den er vanskelig å få stilt inn)

Minuset med meis er det at den er vanskelig å få stilt inn - og det blir slik at den som begynner å bære må bære hele veien, rett og slett fordi det er sånn styr å stille inn. - Jeg blir aggresiv når jeg bærer i meis ennå jeg har ok rygg

Det som er positivt med meis er at det er greit når man er ute og går i regnvær - barnet og den som bærer kommer ikke så nært at man blir veldig våt og klam, og det er mulig å ha "tak" over meisen - noe som er greit om barnet sovner...

Vi har bergans juniors favoritt (2200)

Signerer .. vi har noe lignende bare blå.
Bergans ihvertfall.
Lillemor sitter som en drøm.. men jeg mÅ innrømme det hele er noe mask. Vi har en som er 15 år gammel også. Norrøna..Den er mye lettere, sikkert ikke så sikker, men den bruker vi for kortere/enklere turer.

Sist redigert av Mandarin : 22-03-07 kl 21:54.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:46   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det er pes å stille inn. Regulerer bare litt på selene. Ellers er det da ikke noe?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:48   #11
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Han sitter veldig høyt, har god utsikt (det er vel en forskjell fra mei taiene).

Det kommer an på knytingen. Jeg knyter som regel slik at minsten ser over skuldrene mine.

Gammel 22-03-07, 21:53   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

VI er kjempefornøyd med bergans 2300 trekking, vi trenger en til til sommeren, håper på litt turer i fjellet. *optimist*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:53   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en gammel Norrøna og er kjempefornøyd. Den er så kjekk så.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 21:58   #14
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har tenkt å bruke bæremeis (evt andre bæreting) til turer i skogen, fjellet, stranden, sentrum, etc. Aller helst til skog/fjellturer, da jeg har en ypperlig vogn til sentrumturer

Nei, det er jeg vel kanskje ikke. Kan ikke du fortelle litt om forskjellene på Ergo og Patapum mot bæremeisene?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

VI er kjempefornøyd med bergans 2300 trekking, vi trenger en til til sommeren, håper på litt turer i fjellet. *optimist*

Takk for svaret

Gammel 22-03-07, 22:00   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er viktig hvis du kjøper meis er at den er lang nok i ryggen til alle som skal bære. Jeg har noen venner som har en eller annen type, LittlePeople eller noe slikt, som ikke er lang nok til mannen (som nok bare er 185 eller noe). Da blir det vondt å bære.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 22:15   #16
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Kan ikke du fortelle litt om forskjellene på Ergo og Patapum mot bæremeisene?

Ergo og Patapum er formsydde bæreseler, man kan vel nesten si at de er i samme kategori som BabyBjörn. Forskjellen i bærekomfort for både voksen og barn er derimot stor (i forhold til BB), og i tillegg er disse selene laget for både rygg- og magebæring. De kan også brukes for mye større/tyngre barn, og det føles mye lettere enn i bæremeis siden barnet kommer helt inntil ryggen til den som bærer.

Her er noen linker:
Ergo
Parapum

Gammel 22-03-07, 22:21   #17
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Ergo og Patapum er formsydde bæreseler, man kan vel nesten si at de er i samme kategori som BabyBjörn. Forskjellen i bærekomfort for både voksen og barn er derimot stor (i forhold til BB), og i tillegg er disse selene laget for både rygg- og magebæring. De kan også brukes for mye større/tyngre barn, og det føles mye lettere enn i bæremeis siden barnet kommer helt inntil ryggen til den som bærer.

Her er noen linker:
Ergo
Parapum

Takker for kort oppsummering.
Jeg vet ikke om jeg ønsker så tett kontakt. Jenta mi blir fort varm med svette, så tror egentlig en bæremeis er bedre.
BB har jeg, men den er helt "#¤%#¤"¤% for ryggen!!
Men disse inntil-selene er nok gode når man er på kjøpesenter o.l.

Gammel 22-03-07, 22:56   #18
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg signerer de andre og anbefaler ergo, patapum eller mei tai. En bæremeis er mye tyngre å bære i, føles mye mer ustabil når ungen slenger seg fra side til side, er mye tyngre i seg selv, stor og klumpete og bare i veien dersom man ikke bærer, osv. Storesøster ble båret i meis, og Mellomsøster kanskje litt? (Husker ikke helt). Det kunne ikke falle meg inn å bære i meis nå som jeg har alt mulig annet bæretøy.

Men, hvis du allikevel vil ha en meis, vil jeg anbefale at dere drar rundt og prøver de forskjellige typene, helst med ungen i. Hvilken meis man syns er best å bære i, er individuelt. Vi prøvde f.eks. både Bergans og Norrøna før vi kjøpte. Vi var begge enige i at Norrøna føltest best på ryggene våre.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 23:06   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har båret i både Meis, Mei Tai og Ergo.

Jeg tror det var en Norrøna Meis vi lånte av svigerinna mi.

Meis taklet ikke ryggen min. Den var tung i seg selv, barnet kom litt ut i fra ryggen noe som gjorde det enda tyngre og jeg følte meg veldig baktung.

Ergo og Mei Tai klarer jeg å bære i lange perioder om gangen uten at ryggen streiker. At barnet er inntil kroppen gjør det mye lettere å bære og jeg føler meg ikke baktung.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 23:16   #20
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vært veldig fornøyd med vår McKinley-bæremeis.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.