|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Søppelsortering og papirHva gjør dere med konvolutter og brevark, med navn og adresser, som dere kaster? Går det rett i returavfall for papir? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søppelsortering og papirSay whaaat?
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Søppelsortering og papirOm det er plast rundt et blad/reklame eller noe sånt, så tar jeg det av og hiver det i plastdunken
![]() |
#4 |
Så stor, den lille lykken
|
![]() Sv: Søppelsortering og papirAlt med navn og nummer eller lignende sorteres ut og går som opptenningspapir i peisen. :redd for ID-tyveri:
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søppelsortering og papir
Noen slike tanker jeg også har. Men i mangel av peis, river jeg det i småbiter og kaster i restavfallet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Søppelsortering og papirNavn og nummer går i peisen, plast rundt magasiner i plastavfallet og annet av papir i papirdunken.
![]() |
#7 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Søppelsortering og papirHuff nei, det har jeg ikke orket å tenke på, gitt.
![]() |
#8 |
<*(((<
|
![]() Sv: Søppelsortering og papirStifter blir med, og jeg mener å ha lest at plastvinduer går greit så det går også med. Plastomslag rives av.
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Søppelsortering og papirHer skal konvolutter med plastvindu i papiravfallet. Og der havner det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Søppelsortering og papirAdresser bryr eg meg ikkje med, det er jo berre å søkje opp det. Papir som fakturaer, offentlege brev etc. som ikkje skal behaldast går i ovnen. Plastomslag fjerner eg, og river ofte av plasten på konvolutter. Kataloger går i papirdunken. Stifter og anna vert vel fjerna under resirkulering går eg ut frå.
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Søppelsortering og papir
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søppelsortering og papirPapirer med personnummer og lignende brennes. Alt annet i returdunken. Jeg bryr meg da ikke med å fjerne navn og adresse, står ikke mer på konvolutten enn i telefonkatalogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søppelsortering og papirNavn og adresse går greit synes jeg, det finner man uansett i telefonkatalogen. Konvolutter skal i restavfallet her hos oss siden det er lim på det, men annet papir med bare adresse på går i vanlig papiravfall. Annet papir med litt mer konfidensiell informasjon, som kontoutskrifter, kvitteringer med deler av kortnummer på og liknende tar jeg med på jobb og dytter i makkuleringsmaskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Søppelsortering og papirVi har felles papirkontainer i borettslaget, jeg kaster i grunnen alt av papir der. Skulle det dukke opp noe jeg syntes var redd for at andre skulle se, har jeg makuleringsmaskin - som jeg vel aldri har brukt.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Søppelsortering og papirvi må fjerne eventuelle plastvinduer i konvolutter om de skal i papirbosset. (Dette er nytt, tidligere skulle de uansett ikke i papirbosset, så det er da fremgang)
![]() |
#16 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Søppelsortering og papirEg bryr meg ikkje om navn og nummer, alt som kan kastast i papir og plastdunken kastast der. Her har dei nettopp endra til å hente søppel berre kvar 14.dag, fint spark bak til å få sortert. Kjøpte forresten sånne fine tønner med lokk på IKEA no som kan stå i gangen, ei til plast og ei til papir. Fine greier!
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Søppelsortering og papirDet har jeg virkelig aldri tenkt på som en problemstilling. Jeg tar selvfølgelig av plast rundt blader, men plastvinduer, stifter og adresser kaster jeg. Om de finner det i søpla mi, vet de jo faktisk allerede hva jeg heter og hvor jeg bor.
![]() |
|
|