|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Lydbok, digibok, digiplayer, cd eller mp3-format?Jeg har ikke noe forhold til bøker i lydformat. (Bortsett fra de gamle kassettene, og barnas eventyr-cder). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Lydbok, digibok, digiplayer, cd eller mp3-format?Jeg bruker mp3-spiller for å høre lydok. Jeg har konvertert lydbok på cd over til mp3-format et par ganger også, men som regel spiller jeg lydbok på cd mens jeg kjører bil, og da er det litt bortkastet energi egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lydbok, digibok, digiplayer, cd eller mp3-format?Eg høyrer mykje på lydbok, og nytter då cd som eg legg inn på data. Konvertere i iTunes, og lytter på iPod. Synest det er veldig greit å ha bøkene liggende på pc'n, i tilfelle eg ynskjer å høyra dei på nytt. Prisen er vel mykje den same, bortsett frå at eg låner gratis på biblioteket, og dei har mest cdar.
![]() |
#4 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbok, digibok, digiplayer, cd eller mp3-format?Jeg låner mp3-cder på biblioteket og flytter over filene til mobilen. Liker det enkelt og tilgjengelig.
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbok, digibok, digiplayer, cd eller mp3-format?
Så egentlig er lydbøker på cd lurt. De kan konverteres til både mp3 og til bruk på Ipod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbok, digibok, digiplayer, cd eller mp3-format?
Nei, bare hvis cd-spilleren din leser mp3-format. Nyere spillere og bilradioer gjør det.
![]() |
#7 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Lydbok, digibok, digiplayer, cd eller mp3-format?Jeg er veldig fan av å kjøpe digitale bøker over nettet. Da slipper man å ha fjorten plater per utgivelse, og sparer miljøet en del. Dessuten betaler jeg omtrent 70 kroner for en Audible-lydbok, mot rundt 400 for en norsk lydbok på CD. Det fins også en del fine og rimeligere nedlastinger på norsk og svensk på bl.a. Capris.no.
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbok, digibok, digiplayer, cd eller mp3-format?Takk for tips Luftslottet og bai. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
digibok, digiplayer, lydbok |
|
|