|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned? | |||
Ja, stort sett alltid. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 24,71% |
Ganske ofte, men kan forbedre meg |
14 | 16,47% |
Her har jeg stort forbedringspotensiale |
46 | 54,12% |
Bryr meg ikke |
4 | 4,71% |
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Det er nemlig ikke jeg.
Kilde: http://www.fettvett.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Det er en veldig sjelden problemstilling hos oss, har vel noe å gjøre med maten vi lager.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?
Hos oss er det ikke noen store mengder fett, men det skjer jo at jeg steker noe og at det er et tynt fettlag i pannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Etter store middager med pinnekjøtt, ribbe eller annen svært fettrik mat så praktiserer jeg dette. Har jeg stekt bacon til frokost, så skyller jeg ut resten av stekefettet fra panna.
![]() |
#5 |
|
Og det er jo dette og lignende situasjoner som vi også bør bli flinkere på å tørke vekk fettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Jeg skyller vel ned alt
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Tørker vekk alt, men så har jeg rotteangst også da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Har aldri sett/hørt om rotter her i det hele tatt. Er det mer et byfenomen?
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Jeg har forresten en melkekartong med pinnekjøttfett i fryseren. Har store planer om å få det i restavfallet like før tømmedagen - eller om det kommer en periode med stabilt kaldt vær.
![]() |
#11 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Forresten så kom jeg på at når jeg brukte jerngryter/-stekepanne hjemme før, så tørket jeg alltid bort fettet. For de skulle man jo ikke bruke såpe på.
![]() |
#12 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Forbedringspotensiale.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?forbedringspotensiale, ja.
![]() |
#14 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Tørker og kaster før jeg vasker. Liker ikke rotter, men viktigere er at jeg ikke liker å åpne den ekle tingen under kjøkkenvasken for å pelle ut ... det som måtte være der av ufyselige greier. Usj, usj, usj.
![]() |
#15 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Stort forbedringspotensiale
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Fett etter middag som pinnekjøtt, frityr etc. samler eg i ein tom mjølkekartong og kaster i restavfallet. Men steikepanner og sånn er eg ikkje noko flink til å tørke ut av før skylling. Der går det rett i vasken gitt. Eg må verkeleg ta meg saman der for tette røyr er ikkje noko festleg, og rotter er rett og slett grusomme.
![]() |
#17 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Rotter finner man over hele landet, men det er klart det er nok fler av dem der tilgangen på mat er større. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Hell det heller over i noe annet og kast i søpla, det skal jo ikke skylles ned, hverken med eller uten zalo.
![]() |
#19 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Penget er at fettet ikke skal spyles ned i vasken eller toalettet. Ikke noe av matrester skal ut den veien.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Nei, her har jeg forbedringspotensiale. Jeg var egentlig ikke helt klar over at det var et problem, men skal bli flinkere til å dra over stekepanna med papir før jeg vasker den. Lover!
![]() |
|
|