|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiVi skal ha to uker overlapp med ferie/permisjon i begynnelsen av mai og tenkte vi skulle reise avgårde og få litt kvalitetstid sammen og sol på kroppen. Når vi reiser vil eldste være drøyt 3 og yngste 11 måneder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiJeg synes det er for tidlig å reise til Mallorca i begynnelsen av mai. Det synes jeg er for tidlig i slutten av mai også om en vil til "syden" for soling og bading. Ville heller valgt Kanariøyene da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiMai er for tidlig på Mallorca. Jeg ville reist lenger øst i Middelhavet. Minst til Rhodos, men gjerne helst Kypros.
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiNå drar vi faktisk til Puerto Mogan på Gran Canaria i mars med foreldrene mine, så tenker vi vel har fått nok kanariøyer for ett år etter det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiVil tro Kypros er fint i mai?
![]() |
#6 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiHelt sør i Spania på fastlandet rundt Malaga og Marbella kan det være ganske så bra i mai også, men det er jo ikke noe sikkert. Da må en uansett ha oppvarmet basseng. Kypros er bedre. Der kan det være ganske så bra allerede i april. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiMallorca er gjerne helst utlfredsstillende, norsk sommer på den tiden. Gjerne fint vær mesteparten av tiden, men for kald vind til at man soler seg komfortabelt, og for kald sjø til at man virkelig koser seg i vannet.
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiHar tenkt tanken, men visste ikke det var varmere enn Mallorca. Noen forslag til hvor på Kypros? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiJeg har vært på Kypros i starten av mai, og det var noe varierende, men stort sett varmt og godt, noe vind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiSunwing Sandy Bay skal være bra. Stranden rett nedenfor hotellet ligger også veldig lunt til. Vet ikke om det er oppvarmet basseng der, for har aldri vært på det hotellet selv. Har bare vært på Startour sitt Callisto som ligger like ved. Jeg liker det bedre med beliggenheten både til strandpromenade og grassplen ved bassenget o.l. når en reiser med små barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiSunving er overhodet ikke et must altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av mai
Jeg har vært på begge to. Jeg synes Callisto er mer charterharry, men har finere beliggenhet. Flott med den plenen. Sandy Bay er nydelig, men veldig "lukket" ift omverdenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiHellas (Rhodos feks), om dere vil fryse ihjel og bade i isvann for 17000,- kr.
![]() |
#15 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiSer det er Fig Tree Bay som blir anbefalt barnefamilier på Ving sine sider i hvertfall. Noen som har bodd her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiSardinia sør, Kypros og Rohdos er tørrere og varmere, statistisk sett enn Mallorca og Sicilia. Men i ytterperiodene er det alltid flaks/uflaks. Jeg ville derfor sett etter steder hvor det er litt å gjøre eller se, bortsett fra strand og sol. Sunving med oppvarmet basseng burde uansett fungere. Og på Kypros liker mange Callisto med StarTour. Sitter å ser på det selv, en uke alene med barna i mai, rimelig er det også.
![]() |
#17 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiSardinia også altås? Har egentlig alltid hatt lyst til å dra til Sardinia. Ikke så viktig at det er knallfint vær hele tiden, men 14 dager uten strandliv på et strandsted kan jo bli litt kjipt. Skal sjekkes ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiTo kollegaer av meg var på Sardinia i fjor i april på hvert sitt tidspunkt, og begge hadde fått deilige stranddager, men kaldt i vannet da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bør vi reise i begynnelsen av maiKjenner både Sardinia og Sicilia frister så mye mer enn både Kypros og Mallorca. Men det er jo litt gammelt snobberi som henger igjen i meg vil jeg tro. Ser charter ikke begynner før i slutten av mai, men går sikkert å sette sammen en grei pakke med fly og leilighet selv. Vanskelig dette her assa. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|