|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Å se problemer - eller å se løsningerJeg er vokst opp med "det er ingenting som er umulig - det umulige tar bare litt lengre tid"
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg mener ikke at man aldri blir litt motløs eller at man ikke gruer seg til noe, eller tenker at "uff", men at man ganske kjapt rister det av seg, og ser løsnigner istedet for.
![]() |
![]() |
#3 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerEg er vokse opp med ei mor som såg problem før dei oppsto i det heile tatt. Alt var umulig, ingenting var enkelt, og før eller seinare fekk ein sikkert kreft uansett. Dette var så plagsomt at eg har tvinga meg sjølv til å tenke meir positivt. Og eg slektar nok helst på far min som ser meir lyst på ting - dog med unntak.
![]() |
#4 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg har lært meg at det beste er å finne løsninger som fungerer for meg, oss.... Sånn er det bare. Jeg kan ikke sette meg ned og se negativt på ting for det er ingenting som kommer og "redder" meg. Så jeg er evig optimist.. Klart jeg har negative dager hvor alt ser mørkt ut, men det er bare å Plukke seg selv opp igjen...
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsninger
Ja, det var noe slikt jeg prøvde å si, du sa det bare så mye bedre.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg tipper det har med mennesketype og gjøre, og ikke minst hva man er vokst opp med. Hvordan man angriper problemer er nok helt sikkert en tillært greie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg er oppvokst med "Ingenting er umulig!" Selv det å få 3 liter væske på en 1 liters flaske skulle være mulig, og jeg bærer preg av det. Alt er mulig, alt løser seg alltid på ett eller annet vis. Jeg kan irritere meg over tafatte og hjelpeløse mennesker som svartmaler den minste lille ting.
![]() |
#8 |
|
Haha, det høres ut som pappa.
![]() |
![]() |
#9 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerHvordan man ser på problemer avhenger litt av hvilken personlighetstype man er også. Jeg har en unge som når han møter på ting han ikke har gjort før automatisk tenker "uæh, noe nytt, det er sikkert vanskelig, det får jeg sikkert ikke til, vil ikke prøve" og en som automatisk tenker "ohhhh, noe nytt, det har jeg ikke prøvd før, det får jeg sikkert til". Vi jobber mye med førstemann med å få han til å forstå at det er verdt et forsøk og at det ikke gjør noe å prøve og feile. Sistemann klarer seg stort sett selv.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg vet faktisk ikke helt hva jeg er. Når vi skal gjøre noe på jobb, så er det jeg som stiller spørsmål ved alle ideene til kollegene mine. Av typen "dette går ikke fordi ... ", men jeg er også veldig kjapp til å komme med "Men det kan vi løse ved å ... ".
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerEksempel fra her i huset på fredag:
![]() |
![]() |
#12 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerHer prøver vi å se løsningene før det blir et problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg er typen som alltid ser etter løsninger, og gjerne med en gang. Kanskje noen ganger litt for kjapp også, men jeg orker ikke å dvele ved problemer. Det er klart, noen problemer kan man faktisk ikke løse og man føler seg helt maktesløs. Men da får man gjøre det beste ut av situasjonen tenker jeg. Gjøre det som er mulig å gjøre, fikse det som kan fikses og ta det et skritt om gangen.
![]() |
#14 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerDet var da en snodig løsning fra Ving!! Høres jo nesten ut som svindel?
![]() |
#15 |
|
Det hadde noe med at det er såpass kort tid til de reiser.
![]() |
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg har vel nærmest vokst opp med damn the consequences, expense etc.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerJeg er veldig løsningsorientert, men samtidig veldig pessimist. Jeg har vokst opp med verdens mest pessimistiske mamma, alt er pes og mas uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Som jeg skulle skrevet det selv!
![]() |
#20 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Å se problemer - eller å se løsningerIf You can dream it, you can do it....... Også er vel jeg et sted midt i mellom, tenker jeg. Liker å tro at jeg er løsningsorientert, men det kan jo være at andre ikke alltid syns jeg er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|