Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Langtidssteke uten å være hjemme

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 10:39   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Langtidssteke uten å være hjemme

Er det noe folk gjør? Vi skal ha lammelår til middag, men har tenkt oss i slalombakken. Kan jeg sette på låret på svak varme før vi drar eller er det fy fy?

Gammel 08-01-12, 10:40   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langtidssteke uten å være hjemme

Jeg tror det er noe folk gjør, men jeg tør ikke.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 10:42   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har heller aldri gjordt sånt, er redd brann. Men hadde jo vært veldig praktisk ... men jeg klarer nok ikke å slappe av i bakken med ovnen på hjemme tipper jeg..

Gammel 08-01-12, 11:18   #4
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg tror også det er ganske vanlig å gjøre det, men jeg gjør det ikke.

Gammel 08-01-12, 11:21   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en av de uansvarlige som kunne gjort det. Ovnen på 80 grader. Jeg anser sjansene for brann som minimale.

Gammel 08-01-12, 11:30   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er slikt jeg gjør, ja.
Jeg har ny ovn, så jeg kan vel i teorien sette den på tid også. Slik at den slår seg av etter f.eks. fire timer, om jeg skulle glemme å dra hjem.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:52   #7
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg gjør ikke det. Selv på lav temperatur og med ny ovn kan det jo være at termostaten i oven svikter. Men det jeg gjør er å sette f.eks lammelår i ovnen før jeg drar, steke det en stund, også få opp temperaturen litt (f.eks til 200 grader) redd før vi drar. Gjør ikke dette om vi skal være lenge borte, men et par timer en lørdag formiddag går fint. Så steker jeg videre som normalt når vi er tilbake.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:53   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør det, på lav varme.

Gammel 08-01-12, 12:04   #9
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det ville jeg aldri i verden tatt sjansen på å gjøre. Men jo, jeg tror det er mange som gjør det da.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:05   #10
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør det, men da er vi i nærheten - i akebakken rett ved huset eller bare i hagen. Vi reiser ikke bort.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:09   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror mange gjør det, men jeg ville aldri gjort det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:11   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis ovnen er varm, og kjøttet i tillegg er pakket inn f.eks. i en leirgryte eller folie, så vil det fortsette å steikes selv om man slår av ovnen.

Gammel 08-01-12, 12:38   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg gjør dette. Jeg kjører vaskemaskin på natta også jeg. Begge deler med timer, riktignok.

Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:41   #14
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det gjør jeg aldri.

Gammel 08-01-12, 12:41   #15
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Det er vel ikke spesielt farlig å gjøre det - men jeg tør ikke.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:42   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tør ikke sånt jeg. Men jeg hører det er noe folk gjør, ja.

Men altså - hva skjer om det blir brann, av en hvilken som helst årsak egentlig, mens man "har en stek i ovnen"? Hva risikerer man ift. avkortning i forsikringsutbetalingene egentlig? Jeg vet ikke altså, men kan det være en issue? Uansett, jeg er oppvokst med foreldre som heller ikke kjørte vaskemaskin eller oppvaskmaskin på natten eller når de var borte og eplet falt særdeles kort fra stammen i dette tilfellet.

Gammel 08-01-12, 12:52   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

En stekeovn på åtti grader er ikke farligere enn en panelovn. De færreste skrur av all varme i huset hver natt og når de drar noe sted?

Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:59   #18
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

En stekeovn på åtti grader er ikke farligere enn en panelovn. De færreste skrur av all varme i huset hver natt og når de drar noe sted?

Nei, jeg gjør ikke det altså. Jeg bare lurer på om forsikringsselskapene ser det på samme måten.

Gammel 08-01-12, 13:18   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke gjort det selv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 13:40   #20
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi gjør det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.