|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Langtidssteke uten å være hjemmeEr det noe folk gjør? Vi skal ha lammelår til middag, men har tenkt oss i slalombakken. Kan jeg sette på låret på svak varme før vi drar eller er det fy fy?
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeJeg har heller aldri gjordt sånt, er redd brann. Men hadde jo vært veldig praktisk ...
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeJeg tror også det er ganske vanlig å gjøre det, men jeg gjør det ikke.
![]() |
#6 |
heimføing
|
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeDette er slikt jeg gjør, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeNei, jeg gjør ikke det. Selv på lav temperatur og med ny ovn kan det jo være at termostaten i oven svikter. Men det jeg gjør er å sette f.eks lammelår i ovnen før jeg drar, steke det en stund, også få opp temperaturen litt (f.eks til 200 grader) redd før vi drar. Gjør ikke dette om vi skal være lenge borte, men et par timer en lørdag formiddag går fint. Så steker jeg videre som normalt når vi er tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeJeg gjør det, på lav varme.
![]() |
#9 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeDet ville jeg aldri i verden tatt sjansen på å gjøre. Men jo, jeg tror det er mange som gjør det da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeJeg gjør det, men da er vi i nærheten - i akebakken rett ved huset eller bare i hagen. Vi reiser ikke bort.
![]() |
#12 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeHvis ovnen er varm, og kjøttet i tillegg er pakket inn f.eks. i en leirgryte eller folie, så vil det fortsette å steikes selv om man slår av ovnen.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeJeg gjør dette. Jeg kjører vaskemaskin på natta også jeg. Begge deler med timer, riktignok. |
![]() |
![]() |
#15 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeDet er vel ikke spesielt farlig å gjøre det - men jeg tør ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeJeg tør ikke sånt jeg. Men jeg hører det er noe folk gjør, ja.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeEn stekeovn på åtti grader er ikke farligere enn en panelovn. De færreste skrur av all varme i huset hver natt og når de drar noe sted? |
![]() |
![]() |
#18 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemme
Nei, jeg gjør ikke det altså. Jeg bare lurer på om forsikringsselskapene ser det på samme måten.
![]() |
#20 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Langtidssteke uten å være hjemmeVi gjør det.
![]() |
|
|