Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det trygt å reise til Hellas i år?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 14:22   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Er det trygt å reise til Hellas i år?

Overskriften sier vel det meste.

Vi sitter og ser på turer for sommeren. Skal reise ganske tidlig (rundt 10. juni) så er redd Mallorca er litt i kaldeste lager(?). Mens Kreta har vel ganske fin temperatur rund da?

Tyrkia og Kypros er jo også alternativer, men er litt skeptisk til Tyrkia men har hørt det er blitt roligere siste årene?

Hvordan er Star tour sine familiehotell i forhold til Ving sine? synes de jevnt over er billigere.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 16:24   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det trygt å reise til Hellas i år?

Vel, vi reiste til Rhodos 8. mai i fjor, og jeg frøys sånn at jeg angret på hele turen, Vi hadde det gøy altså, men det var kaldt, bikkjekaldt, med unntak av 1-2 dager der jeg faktisk kunne ligge og sole meg. Alle bassengene var isvann omtrent, og bading i sjøen var det ikke snakk om engang. Åtteåringen min badet mye, men hun fryser aldri. Minsten min badet ikke en eneste gang, og jeg gikk rundt i strikkejakke.

Kan hende vi var uheldige, ikke vet jeg, og dere skal jo dra en hel måned etter det vi gjorde, så det er nok litt varmere da. Selv drar jeg aldri mer på den tiden, det var mye penger i dass for vår del (17.000 kr for en uke), så jeg reiser heller i fellesferien eller sensommeren når det er garantert varme. *frostmakk*

Gammel 08-01-12, 17:04   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

10. juni er noe helt annet enn 8. mai. Jeg har vært på greske øyer i begynnelsen av juni, og det var mer enn varmt nok både på land og i sjøen. Har også vært på Mallorca rundt 20. juni, og da kan jeg ikke se for meg at det hadde vært for kaldt ti dager før.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 17:06   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Tja, eg er skeptisk til Hellas pga. faren for streik, feks. transport.

Me var på Rhodos i mai for to år tilbake, og eg tykte det var perfekt temperatur. Men me har kanskje vore heldige. Mallorca i mai var litt i kaldaste laget den gangen me var der nede.

Eg kunne fint vurdert Tyrkia i mai, trur eg. Tyrkia i juli til september blir for varmt for min del.

Gammel 08-01-12, 17:30   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Er ikke redd for temperaturen i Hellas. Men som Bergensis sier er jeg redd for streiker osv. Bli stående i låst situasjon med 2 små barn.

Var på Rhodos 25-mai for 2 år siden og synes temperaturen var veldig fin i luften da. Litt kaldt i vannet.

Gammel 08-01-12, 17:32   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok litt spesiell på det området for jeg elsker varme såpass at jeg stortrivdes i Italia i august med 45 varmegrader. Jeg bor i feil land!

Gammel 08-01-12, 17:34   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

30 grader i luften er mer enn nok for meg og spesielt for min mann. I år har vi jo en på 6mnd også på den tiden. Så varm Bergens sommer er fint for oss temperaturmessig.

Gammel 08-01-12, 18:24   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi drar til Hellas til sommeren om jeg ikke får dra til USA med jobben. Det var taxistreik da vi var der i fjor. Litt upraktisk siden vi ikke reiste charter, men det løste seg jo.

Det er helt klart fare for nye streiker, men skjer det så løser vi det også.

Gammel 08-01-12, 20:26   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Kypros tror jeg er det sikreste kortet ifht varme. Dit skal vi i år.

Hva er det man regner som utrygt ved Hellas nå?

Gammel 12-01-12, 22:53   #10
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Vi opplevde også taxistreik da vi kom til Thessaloniki klokken 12 om natten i fjor sommer. Men med buss og noen hjelpsomme mennesker løste det seg likevel. Jeg ville ikke vært redd for å reise til Hellas igjen denne sommeren.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 15:01   #11
Mumfins
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har vært på Kreta på denne tiden før, og da er det bare deilig :-). akkurat passe varmt, ta for sikkerhets skyld med en LETT strikkejakke til kvelden (altså: ikke fleece....) så er du sikret. Jeg hadde ikke vært redd for å dra til Kreta iallefall. Reiser man charter er det vel ganske sikkert uansett - og det går mange fly til og fra Kreta, så det ordner seg nok. Hadde det ikke vært for at den familien vi skal feriere med iår insisterte på Mallorca, hadde jeg glatt satt nesen mot Kreta i år igjen. Synes det er en flott øy for barnefamilier. Har bodd på flere av Star Tour sine anlegg og er godt fornøyd med disse.

Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 17:15   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var på Ios fra 10. til 24. juni et år og det var helt fantastisk mtp temperatur. Jeg tror ikke jeg ville vært redd for å dratt, man berger seg vel alltids på et vis om det blir streik tenker jeg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 17:37   #13
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Med tanke på antallet arbeidsledige og pengedesperate mennesker i Hellas nå om dagen er jeg ikke et sekund i tvil om at det kommer til å løse seg for turister med penger enten det blir streik eller ei. Mange vil komme til å ta de jobbene de kan finne, streikebryteri eller ei.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:05   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var generalstreik i Hellas da vi var der (på Kios) i oktober. det merket vi absolutt ingenting til.
Jeg villle reist uten å nøle et øyeblikk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.