|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() Gardiner og gardinopphengHer diskuterer vi korleis vi skal henge opp gardiner i stova og kva slags gardiner vi skal ha. Eg har litt lyst på plisse, medan mannen foreslår gardinbrett... Så det er stort sprang i smaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Gardiner og gardinopphengKjedelige sorte runde stenger. Når vi bytter vindu i stuen håper jeg å klare meg uten gardiner. Nå må vi nesten ha for å skjerme kuldetrekk enkelte steder.
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Sv: Gardiner og gardinopphengVi har ikke gardiner i stua, men vi har gardinbrett.
![]() |
#4 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gardiner og gardinopphengHva med en skinne?
![]() |
#6 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Gardiner og gardinoppheng
Eg eg frekk viss eg spør om å få sjå bilete av dei? Viss eg må kompromisse, vil eg gjerne ha gardinbrett som er nøytrale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gardiner og gardinopphengPanelhøyder er en god mellomting mellom plisse og gardinbrett, tenker jeg. Da får man litt gardinfølelse uten at det tar over hele rommet.
![]() |
#8 |
Librocubicularist
|
Jo, men vi treng noko som tar innsynet. Derav tanken om at plisse er ein god ide. Vi sitt veldig på utstilling nå og det er eg ikkje komfortabel med. Og paneler er ikkje så greie å trekke føre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gardiner og gardinopphengVi har den enkle, kjedelige, sorte gardinstanga fra ikea. Lite spenstig, men funker. Har dem på stue, kjøkken og barnerom. Søren om jeg vet hva vi har på vårt soverom, der var muligens noe? Eller så er der også en ikea-sak.
![]() |
#10 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gardiner og gardinopphengMan har da ikke gardiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gardiner og gardinopphengVi fjernet alle gardinbrettene i stua ganske kjapt etter at vi overtok, jeg kan ikke fordra det. Byttet ut med trehvite gardinstenger og likedanne ringer, som jeg nå har forkastet til fordel for svarte stålstenger og gardiner med løkkeoppheng. Samme opplegget på soverommet vårt, samt størsta sitt nyoppussede rom. De andre to barnerommene og gangen har grufulle kirsch-stenger, og de skal vekk as soon as possible.
![]() |
#12 |
Librocubicularist
|
Eg kunne vore utan gardiner eg også, viss vi hadde hatt litt meir skjerma stove... Problemet er innsyn, rett og slett - det er heilt åpent frå veien og inn, og vi føler vi sitt litt på utstilling, utan gardiner.
Eg liker heller ikkje gardinbrett i utgangspunktet, og vil gjerne unngå det. Men når eg ser føre meg gardinstenger og anna, så kjenner eg at eg ikkje liker det heller... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Gardiner og gardinopphengVi har akkurat montert lamellgardiner, helt hvite. Det ble veldig fint, slipper godt lys gjennom når du har glipper og pent nøytralt når de er helt trukket for. Liker godt at du trekker i snorer for å åpne/lukke og dra de for og igjen. Ulempen var at man må klippe til lengden og skjære til skinne dersom målene ikke passer. Men det gikk med litt tid.
![]() |
#14 |
Borte
|
![]() Sv: Gardiner og gardinopphengJeg er superfornøyd med plissegardinene vi har. De skjermer mot sterk sol også, så vi har kastet de stygge utvendige markisene. Vi har ikke sidegardiner på vinduene vi har plisse, men har andre tekstiler i rommet og farge på veggene som gjør det varmt likevel.
![]() |
|
|