|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Postens ID-kortMin eneste legitimasjon er dette kortet fra posten. Har verken sertifikat eller pass. Minibankkortet er fra skandiabanken og funker ikke som ID. Hvordan er det når man fornyer det? Må man ta nytt bilde og hele pakka? Eller hvordan gjør de det? Mitt går ut nå i løpet av året mener jeg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
![]() |
![]() Sv: Postens ID-kortNeeeei?!!? Føkk it!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Postens ID-korttil gjengjeld er jo pass blitt både rimligere, og ganske greie å få tak i?
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Postens ID-kortPass er alltid greit å ha tenker jeg, og det har blitt rimeligere. Halv pris sett i forhold til for bare noen få år siden.
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Postens ID-kortPass er kjekt å ha, rutinene for å få pass idag er noe helt annet enn hva det var. 2-4 dager maks er min erfaring. Det jobbes med en ny type ID kort som skal gjelde som ett universalkort, men det tar tid ser det ut til.
![]() |
#9 |
Erfaren
![]() |
![]() Sv: Postens ID-kort
Og jeg trenger ikke pass. Jeg reiser ikke utenlands. Av flere grunner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#14 |
Einsam
|
Hvis man ikke allerede er kunde i banken (fra før 2007), må man i dag legitimere seg med pass for å få bankkort med bilde |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Postens ID-kortMen det kan by på problemer dersom du ikke har gyldig legitimasjon å få pass. Du må muligens ha med deg en myndig person med gyldig legitimasjon for å bekrefte identiteten din. Hvis f.eks. ID kortet ditt gikk ut for noen mnd siden.
![]() |
#17 |
Erfaren
![]() |
![]() Sv: Postens ID-kortNei, det er ikke gått ut enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Postens ID-kortPass kreves ved opprettelse av nye kundeforhold i alle banker nå tror jeg. Det er en grunn til det, for å si det sånn. :bankansatt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Einsam
|
Da kan du jo faktisk i utgangspunktet få kort med bilde fra en av dem. Dersom du fortsatt er kunde, og det ligger inne leg. fra før 2007 på deg.
Absolutt, og takk. Jeg er egentlig glad det kommer til å bli myndighetenes ansvar å utstede legitimasjon, ikke bankene. Det gjøres jo utrolig mye feil i dag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|