|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
A friend with benefits
|
![]() Strikkekjole Still LightJeg har skrekkelig lyst på denne og skal få svigermor (forhåpentligvis) til å strikke den til meg.
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkekjole Still LightAmylin har vel strikket den?
![]() |
#3 |
Bare sær
![]() Sv: Strikkekjole Still LightEt nøste Drops alpakka er 166 meter garn. Så er det bare å regne ut i forhold til antall meter som er oppgitt for størrelsen du skal strikke.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strikkekjole Still LightTakk. Nå lærte jeg hva yardage betydde. Jeg har ikke helt skjønt hva jeg skulle bruke det tallet til, men nå ser jeg jo at det er et skrekkelig nyttig tall.
![]() |
![]() |
#7 |
Bare sær
![]() Sv: Strikkekjole Still LightNå sjekket jeg oppskriften, det står 9 nøster Drops alpakka til størrelse S. Jeg mener å huske at den er ganske stor i størrelsen - men jeg strikket ikke min etter noen størrelse, bare så den passet underveis.
![]() |
#9 |
One of These Days
|
![]() Sv: Strikkekjole Still LightJeg synes ikke den var sånn skrekkelig stor i størrelsen. Strikket i str. S og jeg er S. Brukte Wollmeise, og jeg brukte 1578 m. Strikket mine ermer lange! Mener å huske jeg strikket den bittelitt lengre også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Strikkekjole Still LightJeg har bursdag i slutten av måneden og dette blir bursdagspresang fra svigermor.
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Strikkekjole Still LightHvordan er denne å strikke? enkel eller vanskelig? utrolig fin altså - så fin at jeg er motivert for å strikke selv, faktisk!
![]() |
#12 |
Bare sær
![]() Sv: Strikkekjole Still LightJeg synes den er enkel, masse glattstrikking. Praktisk at den strikkes ovenfra og ned, da er det lettere å tilpasse størrelsen.
![]() |
#15 |
One of These Days
|
![]() Sv: Strikkekjole Still LightVet det er noen som har strikket den i Malsen og Mor sin Shetland soft. Noen har vel også strikket den i alpakka fra både Drops og Sandnes. Arwetta Classic har den også blitt strikket i, men det får du ikke kjøpt i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bare sær
![]() Sv: Strikkekjole Still LightFabel tover ikke og er på tilbud nå.
![]() |
#17 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Strikkekjole Still LightDen er så nydelig!
![]() |
#19 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Strikkekjole Still LightEg har også strikka denne i arwetta, som kan bestillast på 123knit.com. Dei leverer raskt, sjølv om det må sendast frå Danmark. Eg bruker min masse, så det var verdt arbeidet, sjølv om glattstrikk i XL og lang nok til meg var fryktelig kjedeleg å strikke i lengda. Størrelsesmessig er han fin fordi han strikkest frå halsen og ned, slik at det er lett å måle etterkvart og auke viss det trengst. Eg trekk litt ekstra over brysta, så eg auka litt meir enn XL i oppskrifta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strikkekjole Still LightJeg er i gang med denne. Det var salg på Drops Alpakka, så det ble garnet. I sjokoladebrunt. Så får vi håpe at den ikke siger altfor mye. Nå har jeg nesten bare strikket sokker det siste året, og det er rart å strikke noe stort igjen med så mye rettmasker.
![]() |
![]() |
|
|