Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-12, 12:46   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?

For min del er det totalt uviktig, men på et eller annet tidspunkt skal vi jo selge det der huset igjen også.

Hvor viktig er det for den jevne FP'er at trappen fra 1. til 2. etasje er lik trappen opp til loftstuen?

Jeg kan spare ganske mange tusen på å ikke matche dem.
Det som vil være viktig for meg er at trinnene er i samme type treverk.

Ville dere tenkt over det om dere var på visning på et hus dere var interessert i å kjøpe?

Gammel 13-01-12, 12:46   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To trapper i huset; hvor viktig er det at de er like?

Jeg ville foretrukket at de var like ja. Jeg hadde blitt litt forundret på visning om de ikke var det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:47   #3
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

"It's not a bug, it's a feature."

Gammel 13-01-12, 12:48   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri lagt merke til slikt.

Gammel 13-01-12, 12:48   #5
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Tror nok jeg ville stusset på at de ikke var like ja. Jeg antar at de ligger på omtrent samme plassen, og ikke i andre enden av huset.

Gammel 13-01-12, 12:50   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Tror nok jeg ville stusset på at de ikke var like ja. Jeg antar at de ligger på omtrent samme plassen, og ikke i andre enden av huset.

Ja, man ser den ene når man er ferdig med å gå opp den andre, liksom.

Gammel 13-01-12, 12:50   #7
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde sikkert lagt merke til det - og det er typisk en sånn ting jeg hadde likt . Jeg liker ikke når alt i et hus henger sammen som hånd i hanske - det blir kvelende syns jeg.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:50   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to ulike trapper, og syns det er irriterende. Nå er de malt og behandlet for å bli mer like, men hvis jeg selv hadde bestemt fra scratch hadde de vært samme type.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:50   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser man begge trappene samtidig? Er det snakk om helt ulik stil? Om den ene var funkis og den andre barokk så hadde jeg kanskje stusset litt, men ikke om den ene var rett og den andre vindel f.eks.

Jeg er vant til å bo i eldre hus, og der er trappene bygget for å passe, ikke for å matche. Så jeg hadde mest sannsylig ikke lagt merke til at de ikke var helt makne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:50   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg hadde sikkert lagt merke til det - og det er typisk en sånn ting jeg hadde likt . Jeg liker ikke når alt i et hus henger sammen som hånd i hanske - det blir kvelende syns jeg.

Synd ikke de fleste tenker sånn.

Gammel 13-01-12, 12:51   #11
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hadde aldri lagt merke til slikt.

Jeg forstår ikke problemet.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:52   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Trappen fra 1.etg til 2.etg blir levert av en leverandør som er dyr og snål. Det er på en måte med i huset. Hvis jeg kunne slippe å forholde meg til den leverandøren der jeg faktisk kan velge så hadde det vært så bra.

Gammel 13-01-12, 12:52   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dersom man ser dem samtidig, ville jeg verdsatt at de er like.

Om det er snakk om "kjellertrappa, som går fra gangen" og "loftstrappa som går fra stua" hadde det ikke betydd noe.

Vi har to trapper, hvor den ene begynner der den andre slutter, da er det en selvfølge at de er like, for egentlig er det en lang trapp over alle tre etasjene, hvor altså stuegulvet er en del av det. Men det høres ikke ut som det er sånn hos dere da?

Gammel 13-01-12, 12:53   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker etter alle husene jeg har vært i tror jeg det heller er normen med ulike trapper altså. Med forbehold om at jeg ikke helt skjønner hva du mener med "ulik".

Gammel 13-01-12, 12:54   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Om det er en trapp som skal fortsette en etasje til, bør de stemme. Om ikke kan man lage noe annet og kult.

Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:54   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes de bør være samme stil, om ikke annet.

Gammel 13-01-12, 12:56   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når jeg tenker etter alle husene jeg har vært i tror jeg det heller er normen med ulike trapper altså. Med forbehold om at jeg ikke helt skjønner hva du mener med "ulik".

Jeg mener at det settes opp en type trapp med gitt utseende (eiketrinn, hvitmalte stolper osv) fra 1. etg til 2. etg. Og jeg vil egentlig ha en annen trapp fra 2. etg og opp til loftstuen.
Men så er det mange som sier at de trappene bør være like, og spesielt siden de står så nær hverandre.

Men du mener at du har sett flest steder der trappene ikke er like altså? Det er det "folk flest" velger?

Gammel 13-01-12, 12:57   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

De fleste bygger jo ikke søttitallstrapp opp til designerloftsstua si vel?

Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:57   #19
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok lagt merke til det, dersom det var to trapper hvor den ene fortsetter fra den andre. Men skulle jeg kjøpt hus jeg ville vært langt mer opptatt av dreneringen, isolasjonen på loftet og hvorvidt baderommet var oppusset av fagfolk enn utseende på trappene. (Hvorvidt jeg er representativ vites ikke. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:58   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men du mener at du har sett flest steder der trappene ikke er like altså? Det er det "folk flest" velger?

Jeg er vant til at trapper er bygget for å passe til huset. Om det er et trappeløp som går fra loft til kjeller bare avbrutt av gulv så bør de nok være like. Om de kommer opp i ulik ende av rommet trenger de ikke det. Det er vanlig at en er rett og en annen buet, f.eks. Men jeg ville nok hatt like materialer og farger.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.